پت شاپ آنلاین یاسان پت غرب تهران پت شاب تهران پت شاب پونک

فروشگاه یاسان پت شاپ - پت شاپ آنلاین تهران شماره نماس جهت خرید ۰۹۱۹۵۷۴۱۸۴۱
1-3

آشنایی با تغییرات رفتار در گربه مسن

  • افراد کمی هستند که می توانند به راحتی بپذیرند بچه گربه دوست داشتنی‌شان پا به سن گذاشته است. هر چند گربه ها می‌توانند تا حدود سی سال زندگی کنند اما تخمین محتمل‌تر برای طول عمر آن‌ها چیزی در حدود ۱۶ سال است. گربه نیز همچون انسان در طول زندگی خود تغییراتی تنها به دلیل افزایش سن خود دارد. یک گربه مسن با مسائل فیزیکی‌ای روبروست که در نهایت سبب  تغییر رفتار او در شرایط مختلف می‌شود.

    تغییرات رفتاری در گربه مسن

    در این مقاله تغییراتی که با بالا رفتن سن گربه‌تان باید انتظار داشته باشید را آورده‌ایم.

    ۱. صدا زدن زیاد

    صدا دادن زیاد آن‌ها به معنای بیشتر حرف زدن بیشتر نست، در واقع به علت کاهش توانایی آن‌ها در آگاهی از محیط‌ اطرافشان است. همچنین می‌تواند به علت پایین آمدن سطح شنوایی است یا از دردی مانند آرتریت رنج می‌برد. با دیدن این علائم حتما برای معاینه و تشخیص هرگونه مسئله سلامت به دامپزشک مراجعه نمایید. اگر هیچ گونه مشکل فیزیکی وجود نداشت این صداها ممکن است به خاطر اضطراب ناشی از کهولت سن باشد و دامپزشک می‌تواند با تجویز فرومون آن را حل کند.

    ۲. بی قراری یا بیداری در شب

    گربه مسن ممکن است به علت کم یا ناشنوا و کم یا نابینا، بر عمیق خوابیدن او تاثیر داشته باشد. و یا ممکن است نیاز داشته باشد که به دفعات بیشتری از جعبه خاک خود استفاده نماید اما با توجه به کاهش توانایی ادراک محیط (FCD) یا همان سندرم اختلال شناخت (CDS) برای پیدا کردن جعبه خاک با مشکل روبرو می‌شود. همچنین اضطراب ناشی از پیری نیز می‌تواند یکی دیگر از عوامل بد باشد. این اضطراب می‌تواند به خاطر ترس از دوری شما هنگامی که خواب هستید و یا نگرانی از پیدا کردن راهش به خانه زمانی که در بیرون از خانه است باشد. در این موارد درمان با دارو ممکن است موثر باشد.

    ۳. سردرگمی و آشفتگی

    افول ذهنی یک گربه مسن زمانیکه شی یا شخصِ آشنایی برایش گیج کننده یا فراموش شده است را می‌توانیم چیزی شبیه به آلزایمر در انسان فرض کنیم. قابل پیش بینی بودن برنامه یا محیط زندگی برای گربه می‌تواند استرس او را در این زمینه کاهش دهد. مکان جعبه خاک و ظرف غذای او را در مکان ثابت همیشگی قرار دهید و جابه‌جا نکنید. از هرگونه تغییر در خوراک و نوع خاکی که استفاده می‌کرده پرهیز کنید.اگر دچار ناراحتی و درماندگی او شدید باشد بهتر است او را درون یک اتاق با غذا و جعبه خاک در دو انتهای مختلف آن نگه‌دارید. در دسترس بودن هردوی آن‌ها در یک مکان می‌تواند احساس امنیت او را افزایش دهد.

    ۴. استفاده از تمام نقاط خانه به عنوان جعبه خاک

    اگر او در خارج از جعبه خاک ادرار یا مدفوع می‌کند باید بدانید که به طور آگاهانه نافرمانی نمی‌کند. دستشویی کردن نابه‌جا دلایل مختلفی دارد از جمله: کاهش تحرک، دفعات بیشتر و پی‌درپی نیاز به دستشویی، کاهش کنترل بر روی روده و مثانه و بیماری‌های جدی اندام‌ها، عفونت ادرار، بیماری‌های کلیوی و یا حتی تومورهای مغزی. او را برای اطمینان از مسائل سلامت به دامپزشکی ببرید و اگر مسئله‌ای وجود نداشت احتمالا لازم است تا تعداد جعبه خاک‌ها را افزایش دهید. ممکن است جعبه خاک‌هایی با لبه های کوتاه تر مورد نیاز باشد تا بتواند به راحتی به آن وارد و از آن خارج شود.

    ۵. وابستگی شدید یا غریبه شدن با انسان

    تشخیص این موضوع نسبتا آسان به نظر می‌رسد چرا که گربه شما دیگر کمتر به شما علاقه‌مند است و در آغوش گرفتن های شما کاملا برای او ناخوشایند و متضاد با رفتار همیشگی‌اش است. برعکس همین موضوع، گربه‌ای که نسبت به شما بی اعتنا و سرد بوده است ممکن است به شما دلبسته شود و یا بیش از حد وابسته گردد. این گربه‌ها ممکن است رفتارهایی مانند: دنبال کردن همیشگی شما و میو کردن اندوهناک و پیوسته انجام دهند و یا به تماس فیزیکی همیشگی با شما نیاز داشته باشند. به این تغییرات به چشم تجربه کردن نیمه دیگر شخصیت گربه‌تان نگاه کنید.

    ۶. بی تفاوتی همراه با کاهش فعالیت

    بی‌تفاوتی به همراه کاهش تحرک می‌تواند حاکی از یک بیماری باشد. در نتیجه چشمان او را معاینه کنید تا وجود پلک سوم را چک کنید. در صورتی که در این معاینه موردی مشاهده نشد و تغییر چشمگیری مانند تمیز کردن خود یا عکس العمل نشان دادن به فعالیت ها در محیط اطرافش، مشاهده نکردید پس احتمالا این تغییرات ناشی از بالا رفتن سن او می باشد. هر زمان که گربه شما از خوردن امتناع کرد بلافاصله او را نزد دامپزشک ببرید. نخوردن غذا می‌تواند منجر به بیماری کبد چرب که بسیار سریع و کشنده است شود.

    ۷. لجبازی و بداخلاقی

    دلیل لجبازی و بداخلاقی گربه شما می‌تواند به علت مشکلات فیزیکی ناشی از بالا رفتن سن، مانند سفتی، درد( شاید ناشی از آرتروز)، ضعف عضلانی و کاهش شنوایی یا بویایی باشد. همچنین ممکن است گربه مسن در انجام فعالیت‌ خاصی یا زندگی کردن مانند گذشته احساس گیجی یا ناراحتی کند. راه هایی برای نشان دادن اینکه او همچنان عضوی از خانواده است پیدا کنید. این کار می‌تواند به راحتی نشاندن او بر روی دامانتان زمانی که مشغول تماشای تلویزیون هستید باشد. همچنین مراقب باشید زمانی که به راحتی در گوشه‌ای لم داده او را به حال خودش بگذارید.

    ۸. خشونت بی دلیل

    با کاهش حس‌های شنوایی، بینایی و بویایی گربه مسن شما کمتر قادر به درک حضور انسان‌ها یا اشیایی که به محدوده شخصی او وارد می‌شوند می‌باشد. همین امر باعث می‌شود نسبت به روزهای جوانی‌اش راحت‌تر غافلگیر شود. برخی از اقدامات شما به کمرنگ شدن این مسئله کمک می‌کند: زمانی که به او می‌رسید و او در حال استراحت است به آرامی صحبت کنید و به تدریج تن صدای خود را بالا ببرید و یا تحت نظر متخصص از فرومون برای سرحال شدن او استفاده نمایید. در موارد حاد ممکن است دامپزشک تان دارو تجویز کند اما قبل از دادن دارو سعی کنید با تعدیل رفتار و تلاش‌های جدی‌تان برای او این مسئله را حل نمایید.

    ۹. داشتن برنامه وارونه

    گربه شما عادت داشته که در طول روز فعال باشد و در تمام طول شب خواب باشد. اما اکنون زمانی که خورشید در آسمان است در حال چرت زدن است و در طول شب پرسه می‌زند. به جز اینکه همراه خواب خودتان را از دست داده‌اید، سر و صدای جست و خیز و صدا دادن خودش احتمالا شما را نیز بی‌خواب خواهد کرد. مانند نوزاد خودتان با او مدارا کنید، قبل از خواب او را با بازی‌های فعال خسته کنید همچنین با شانه کشیدن و نوازش به او برای آرام شدن در طول شب کمک کنید.

    آشنایی با تغییرات رفتار در گربه مسن

    ۱۰. پرسه زدن زیاد

    گربه مسنی که در تمام ساعات بیداری خود مشغول پرسه زدن است یکی از نشانه‌های کلاسیک کاهش ادراک محیط (FCD) در گربه هاست که همانند زوال عقل در انسان است. اگرچه مشاهده اینکه گربه‌تان دائما در هنگام راه رفتن به عقب و جلو می‌رود ناراحت کننده است اما می‌تواند این دوره باعث به وجود آمدن پیوندی میان هر دو شما شود. سعی کنید در راه رفتن با او همراه شوید و با او صحبت کنید حتی اگر مکالمه‌تان یکطرفه از جانب شما باشد. او را با دادن تشویقی در طول مسیر غافلگیر کنید یا اگر بازیگوش است در مقابل او یک بند کفش را بکشید و بازی کنید. با دامپزشک خود در مورد گزینه‌های ممکن برای بهتر بودن وضعیت گربه مسن تان مشورت کنید.

پت شاپ آنلاینyasan

yasan pet shop

پت شاپ آنلاین یاسان پت

پت شاپ آنلاین یاسان پت عرضه کننده انواع محصولات حیوانات خانگی با سابقه درخشان در عرضه تمام محصولات(اعم از غذای سگ و گربه،ابزیان،خزندگان،جوندگان و پرندگان) به صورت جزئی و عمده
با رویکرد عرضه باکیفیت ترین محصولات خارجی مثل رفلکس،رویال کنین،نوتری پت،ساویک و‌…
و محصولات شرکتی داخلی مفید و پرسا و…
باقیمت های مصوب اتحادیه و واردکنندگان
دفتر مرکزی یاسان پت در تهران(پت شاپ غرب تهران) و بوکان میباشد
و امکان ارسال فوری پت شاپ برای تهران و سایر استان ها محیا است.
همچنین چند دکتر دامپزشک(مدیران یاسان پت) به صورت تمام وقت علاوه بر انتخاب و تأیید محصولات
مشاوره رایگان قبل و بعداز خرید محصولات به شما علاقه مندان ارائه میشود.

همچنین ۵ درصد تخفیف بر روی تمام محصولات به افردای که کارت حامی و فعالان محیط زیست و دانشجویان دامپزشکی و دامپزشکان داده میشود.

کلمات کیلیدی:

خرید غذای سگ ,,غذای خشک گربه ,, غذا خشک گربه, غذا خشک سگ رفلکس, غذا خشک سگ ,پت شاپ  ,پت شاپ آنلاین غرب تهران,   پت شاپ آنلاین سگ ,پت شاپ آنلاین گربه, پت شاپ ارسال فوری ,پت شاپ آنلاین شبانه روزی  ,پت شاپ شبانه روزی ,پت شاپ آنلاین کرج  ,  پت شاپ آنلاین بوکان  ,  پت شاپ آنلاین کردستان,  خرید پت شاپ آنلاین , کانال تلگرام پت شاپ آنلاین , همستر, غذا ماهی , غذا جونده, ظرف خاک گربه ارزان ,پت شاپ ارزان تهران  ,غذا ارزان سگ, غذا ارزان گربه , غذا ارزان پرنده , قیمت غذا سگ ,قیمت غذا گربه ,قیمت غذا مرغ مینا،عروس هلندی، طوطی, پت شاپ خزنده  ,پت شاپ پرنده, سگ خانگی درمان شدید اسهال توله سگ ,پت شاپ سفارش انلاین , فروش پت شاپ آنلاین,  پت شاپ آنلاین, خوکچه هندی, خرید لوازم حیوانات خانگی  ,پت شاپ آنلاین حیوانات خانگی  ,پت شاپ آنلاین خرگوش ,پت شاپ آنلاین پونک, بهترین پت شاپ آنلاین تهران, بهترین پت شاپ آنلاین غرب تهران , پت شاپ آنلاین اینستا گرام  پ,ت شاپ آنلاین ارزان ,غذای رویال کنین,پت شاپ ,ادرس پت شاپ(گوگل مپ محلی شماره پت شاپ تهران پت شاپ منطقه۵ تهران,غذا سگ هاسکی
غذا سگ ژرمن,,غذا سگ پامرانین,,غذا سگ شیتزو,,غذا سگ دیجی کالا,,غذا سگ چیست,,,سگ توله,,غذا سگ سرابی,,غذای خشک سگ adi,,غذا نخوردن سگ,,غذای سگ,,غذا سگ/غذا خشک سگ/تشویقی سگ/مکمل سگ/پروبیوتیک سگ/قرص پروبیوتیک سگ/پرزگیر سگ/پرزگیر گربه/پد بهداشتی سگ/پدبهداشتی گربه/خمیردندان سگ/خمیردندان گربه/مسواک گربه/مسواک سگ/شامپو سگ/شامپو گربه/ناخن گیر سگ/ناخن گیر گربه/اسپری استاپر سگ/اسپری ارامبخش سگ/اسپری زخم سگ/اسپری کنه سگ/ظرف غذا سگ/ظرف غذا گربه/قلاده سگ/قلاده اموزشی سگ/قلاده کمری سگ/قلاده کتفی سگ/قلاده3متری سگ/قلاده5 متری سگ/بند قلاده سگ/قلاده لباسی سگ/لباس سگ/باکس حمل سگ/کیف حمل سگ/پارک سگ/اسباب بازی سگ/جای خواب سگ/تخت سگ/تشک سگ/زیرانداز سگ/دامپزشکی/دامپزشکی انلاین/پت شاپ/پت شاپ انلاین/پت شاپ بوکان/غذا گربه/غذا خشک گربه/تشویقی گربه/پوچ گربه/سوپ گربه/تشویقی مدادی گربه/کنسرو گربه/مکمل غذایی گربه/برس سگ/برس گربه/قلاده گربه/قلاده گردنی گربه/قلاده کمری گربه/خاک گربه/ظرف خاک گربه/بتکس حمل گربه/پارک گربه/جای خواب گربه/اسباب بازی گربه/اسپری استاپر گربه/اسپری فرومون گربه/عطر سگ/عطر گربه/پوشاک پرنده/کروات پرنده/قفس پرنده/تاب پرنده/اسباب بازی پرنده/قطره تعلیم ادرار سگ/شیشه شیر سگ/شیشه شیر گربه/شانه سگ/شانه گربه/غذا جونده/غذا همستر/غذا خوکچه هندی/غذا خرگوش/غذا سنجاب/غذا موش/پوشال خرگوش/ پوشال همستر/پوشال جونده/ابخوری پرنده/غذا مینا/غذا طوطی/غذاعروس هلندی/غذا کاسکو/سنگ کلسیم جونده/سنگ کلسیم همستر/سنگ کلسیم خرگوش/سنگ کلسیم خوکچه هندی/سنگ کلسیم پرنده/پت شاپ سعادت اباد,پت شاپ در سعادت اباد, پت شاپ دکتر والی سعادت اباد,پت شاپ سعادت اباد میدان کاج,پت شاپ سعادت آباد,پت شاپ سعادت آباد تلفن,پت شاپ در سعادت آباد,پت شاپ های سعادت اباد,پت شاپ تهران سعادت اباد , پت شاپ شهرک غرب,پت شاپ شهرک غرب,پت شاپ در شهرک غرب,پت شاپ های شهرک غرب,پت شاپ محدوده شهرک غرب,پت شاپ ژیوان,پت شاپ ایران زمین شهرک غرب,پت شاپ سعادت اباد،پت شاپ پرواز،پت شاپ کوی فراز،پت شاپ اسمان،پت شاپ پاک نژاد،پت شاپ سرو غربی،پت شاپ سرو شرقی،پت شاپ فرحزادی،پت شاپ بلوار فرهنگ‌،پت شاپ دریا،پت شاپ درختی،پت شاپ دادمان،پت شاپ مدیریت،پت شاپ خوردین،پت شاپ شهرک غرب،پت شاپ ایوانک،پت شاپ زرافشان،پت شاپ ایران زمین،پت شاپ گیشا،پت شاپ مرزداران،پت شاپ شهرک ازمایش،پت شاپ جلال ال احمد،پت شاپ تهران ویلا،پت شاپ شهرارا،پت شاپ پاتریس،پت شاپ ستارخان، پت شاپ صادقیه،پت شاپ طرشت
پت شاپ صادقیه,پت شاپ در صادقیه تهران,پت شاپ در صادقیه,پت شاپ محدوده صادقیه,پت شاپ کامران صادقیه,پت شاپ در فلکه دوم صادقیه,پت شاپ میدان صادقیه,پت شاپ سمت صادقیه,پت شاپ صادقیه تهران, پت شاپ در ستارخان تهران,پت شاپ انلاین ستارخان,,پت شاپ شبانه روزی ستارخان,ادرس پت شاپ در ستارخان,پت شاپ ستارخان تهران,پت شاپ مرزداران ابراهیمی,پت شاپ در مرزداران,پت شاپ محدوده مرزداران,پت شاپ در بلوار مرزداران,پت شاپ های مرزداران

 

5/5 - (2 امتیاز)
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید