پت شاپ آنلاین یاسان پت غرب تهران پت شاب تهران پت شاب پونک

فروشگاه یاسان پت شاپ - پت شاپ آنلاین تهران شماره نماس جهت خرید ۰۹۱۹۵۷۴۱۸۴۱
شپش سگ، راه‌های تشخیص و درمان آن

شپش سگ، راه‌های تشخیص و درمان آن

 

وجود شپش در سگ‌‌تان می‌تواند بسیار ناخوشایند و آزار‌دهنده باشند، شپش‌ها انگل‌های کوچکی هستند که به موهای سگ چسبیده و از خون آنها تغذیه می‌کنند. شپش‌ها می‌توانند با تخم‌گذاری به سرعت در تمام بدن تکثیر شده و باعث ناراحتی و بروز خارش و التهاب شدید در بدن حیوان خانگی شما شوند. همچنین می‌توانند مشکلات جدی‌تری را برای سلامت جسمانی سگ‌تان ایجاد کنند، بنابراین مهم است که شما در مورد نحوه شناسایی شپش‌ها و چگونگی از بین بردن ‌آن‌ها اطلاعات کافی داشته‌باشید.توه به بهداشت سگ مانند توجه به انتخاب غذای سگ بسیار مهم است.  در این مقاله به بررسی علائم وجود شپش در سگ‌ها و راه‌های درمان آن و همچنین توصیه هایی در مورد نحوه جلوگیری از ابتلای سگ‌ها به این انگل کوچک و آزار دهنده ارائه می‌دهیم:

 

انواع شپش در سگ‌ها

شپش‌ها با چسبیدن به ساقه‌ موی حیوانات و تغذیه از طریق خوردن پوست مرده و همچنین مکیدن خون به حیات خود ادامه می‌دهند و اگر از حیوان میزبان خود جدا شوند بیشتر از چند روز زنده نخواهند ماند. معمولا سگ‌هایی که در محیط‌های نامناسب و غیربهداشتی  نگهداری می‌شوند بیشتر در معرض ابتلا به شپش قرار دارند، همچنین در حیواناتی که سن بالا و سیستم ایمنی ضعیفی دارند احتمال ابتلای بیشتری به این انگل آزار دهنده خواهند داشت. شما با داشتن آگاهی کامل در خصوص انواع شپش‌هایی که می‌تواند سگ‌ها را آلوده کند می‌توانید آن‌ها به سرعت تشخیص داده و اقدامات بهداشتی لازم را انجام دهید، که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم:

  • شپش جونده (Heterodoxus spiniger)

این شپش‌های جونده زرد رنگ معمولا در سگ های خانگی که در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنند شایع‌تر است و از طریق خون حیوان میزبان و جویدن پوست و سلول‌های مرده بدن سگ‌ها به حیات خود ادامه می‌دهد.

  • شپش جونده (Trichodectes canis)

این شپش‌ها بیشتر در قسمت‌ گردن و پشت سر سگ‌ها مشاهده می‌شوند و از جویدن پوست و سلول‌های مرده بدن حیوانات تغذیه می‌کنند و باعث ایجاد خارش و تحریک پوستی می‌شوند. شپش‌های جونده بیشتر از شپش‌های مکنده روی سطح پوست حرکت می‌کنند.

  • شپش مکنده (Linognathus setosus)

این شپش‌ها بیشتر در مناطق سردسیری زندگی‌ می‌کنند و از طریق مکیدن خون سگ‌ها تغذیه می‌کنند.

علائم شپش سگ‌ها

خوشبختانه راه‌های تشخیص شپش در سگ‌ها دشوار نیست و به راحتی با بررسی علائم و رفتارهای حیوانات می‌توان به وجود این انگل‌های کوچک و آزار دهنده پی برده و با جدا کردن موهای سگ‌تان، شپش‌ها را ببینید. شپش‌های بالغ با چشم غیرمسلح قابل مشاهده‌ هستند و معمولا در رنگ‌های زرد و قهوه‌ای روشن در اندازه‌های 2 الی 4 میلی متر می‌باشند. در ادامه به ذکر علائم شایع وجود شپش در سگ‌ها می‌پردازیم:

  • ریزش مو: سگ‌هایی که توسط شپش‌ها آلوده می‌شوند، علائمی شایعی از ریزش مو در اطراف گوش، گردن و کشاله ران دارند.
  • خارش شدید: خارش مهم‌ترین علائم در تشخیص وجود شپش در بدن سگ‌هاست و در برخی موارد مشاهده می‌شود که حتی پوست‌ خود را گاز می‌گیرند.
  • التهاب و تحریک پوستی: شپش‌ها باعث بروز التهاب و قرمزی پوست در قسمت‌هایی از بدن سگ‌ها که تجمع بیشتری دارند می‌شوند.
  • بروز زخم :گزش و مکیدن خون شپش‌ها، باعث ایجاد زخم های کوچک و عفونت های باکتریایی در سگ‌ها می‌گردد.
  • خشکی پوست: خشکی و پوسته پوسته شدن بدن حیوان خانگی‌تان می‌تواند ناشی از آلوده شدن آن‌ها به شپش باشد.
  • کم‌خونی: در صورتی که آلودگی به انگل‌های مکنده خون‌ شدید باشد، موجب بروز کم‌خونی در سگ‌تان خواهد شد.
  • بی‌قراری: با توجه به ایجاد خارش شدید در بدن حیوانات، معمولا آن‌ها دچار بی‌قراری و بی‌حوصلگی می‌شوند.
  • موهای ژولیده و گره‌خورده: در صورتی که احساس می‌کنید ظاهر موهای سگ‌تان بسیار به‌ هم‌ریخته و نامرتب شده است، حتما ریشه و ساقه‌ی مو آن‌ها را به دقت بررسی کنید.
  • کاهش سرعت رشد در توله‌ سگ‌ها: در توله‌هایی که توسط شپش‌ها آلوده شده‌اند علائمی مانند بی‌اشتهایی، کاهش وزن و سرعت رشد به خوبی قابل مشاهده است.

علل ابتلای سگ به شپش

مهم‌ترین عامل ابتلای سگ‌ها به شپش، تماس مستقیم با حیوان‌های آلوده به این انگل ریز و استفاده از لوازم نظافتی مشترک می‌باشد. معمولا در مکان‌هایی که تجمع حیوانات خانگی زیاد است، احتمال ابتلا به این انگل آزار دهنده افزایش خواهد داشت، در صورتی که احساس می‌کنید سگ‌تان دچار شپش شده‌است، وسایل مورد استفاده و لوازم نظافتی آن را از سایر حیوانات خانگی جدا کرده و از بردن سگ‌تان به محل‌های پر رفت و آمد و شلوغ بپرهیزید. در ادامه به مکان‌هایی که احتمال انتقال شپش در آن‌ها بیشتر است، اشاره می‌کنیم:

  • لانه حیوانات
  • فروشگاه پت ‌شاپ‌
  • مراکز درمانی حیوانات خانگی
  • مهدکودک حیوانات خانگی
  • پارک‌های سگ

چرخه زندگی شپش

آگاهی از مشخصات فیزیکی و چرخه زندگی شپش‌ها باعث می‌شود تا آن‌ها را راحت تر و سریع تر از بین ببرید. شپش ها دارای سه فرم بالغ ، نابالغ و تخم بوده و قادر به پرواز نیستند و معمولا از طریق تماس مستقیم انتقال پیدا می‌کنند. شپش‌های بالغ بر روی ساقه مو تخم‌ریزی کرده و بعد از 7 روز انگل‌ها از تخم بیرون آمده و تبدیل به شپش نابالغ می‌شوند و بعد از سپری شدن حدود 7 روز بالغ می‌شوند.

همه چیز درباره غذای گربه خیابانی
مطالعه

راه‌های درمان شپش سگ

توصیه می‌شود در صورت مشاهده شپش و تخم‌های آن با هماهنگی قبلی دامپزشک به کلینیک مراجعه نمایید تا از تشدید آلودگی و ابتلای سایر حیوانات جلوگیری شود. راه‌های درمانی برای از بین بردن شپش با توجه به شدت آلودگی و عوارض جانبی که این انگل برای سگ‌ها ایجاد می‌کند، متفاوت خواهد بود، در صورتی که حیوان خانگی شما در مراحل اولیه آلودگی این انگل باشد به راحتی و با استفاده از شامپوها و اسپری‌های ضد انگل که در پت شاپ آنلاین یاسان عرضه شده‌است، می‌توانید آن‌ها را از بین ببرید، در صورتی که شپش‌ها با تخم‌گذاری در سراسر بدن حیوان خانگی‌تان گسترش پیدا کرده‌اند لازم است ضمن رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی، از داروهای تجویز شده توسط دامپزشک، برای رهایی از این انگل آزاردهنده استفاده کنید. توصیه می‌شود، قبل از استفاده از درمان‌های موضعی، برای بهبود اثربخشی وسایل رختخواب و نظافت باید به طور مرتب تمیز و ضدعفونی شوند. مهم‌ترین روش‌هایی که منجر به درمان و از بین رفتن شپش‌ها می‌شوند عبارت‌ اند از:

  • سلامکتین (Selamectin)

یک داروی موضعی و موثر جهت از بین بردن شپش و انگل می‌باشد که لازم است 2 الی 4 بار در هفته مورد استفاده قرار گیرد.

  • ایورمکتین (Ivermectin)

به صورت خوراکی و تزریقی که دو بار و به فاصله دو هفته تجویز می‌شود.

  • استفاده از قلاده‌های حشره‌کش

این قلاده‌ها حاوی ماده حشره‌کش هستند و برای محافظت حیوانات در برابر انواع انگل‌ها، کنه‌ها و حشرات روی گردن سگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • فیپرونیل (Frontline)

به صورت موضعی دو بار به فاصله 2 تا 4 هفته استفاده می‌شود. بسیاری از شپش‌ها به سرعت توسط این محصول از بین می‌روند و در برخی موارد ممکن است چندین درمان لازم باشد.

  • اسپری ضد شپش

این اسپری‌ها تاثیر بسیار خوبی در از بین بردن انواع انگل‌ها دارند و شما می‌توانید بر روی نقاطی از بدن سگ‌تان که تجمع شپش‌ها زیاد است و همچنین محل خواب و لوازم مصرفی حیوان خانگی‌تان استفاده کنید. فقط مواظب باشید تا محلول این اسپری وارد دهان، چشم و گوش سگ‌تان نشود.

  • شامپو ضد شپش

پت شاپ آنلاینyasan

yasan pet shop

پت شاپ آنلاین یاسان پت

پت شاپ آنلاین یاسان پت عرضه کننده انواع محصولات حیوانات خانگی با سابقه درخشان در عرضه تمام محصولات(اعم از غذای سگ و گربه،ابزیان،خزندگان،جوندگان و پرندگان) به صورت جزئی و عمده
با رویکرد عرضه باکیفیت ترین محصولات خارجی مثل رفلکس،رویال کنین،نوتری پت،ساویک و‌…
و محصولات شرکتی داخلی مفید و پرسا و…
باقیمت های مصوب اتحادیه و واردکنندگان
دفتر مرکزی یاسان پت در تهران(پت شاپ غرب تهران) و بوکان میباشد
و امکان ارسال فوری پت شاپ برای تهران و سایر استان ها محیا است.
همچنین چند دکتر دامپزشک(مدیران یاسان پت) به صورت تمام وقت علاوه بر انتخاب و تأیید محصولات
مشاوره رایگان قبل و بعداز خرید محصولات به شما علاقه مندان ارائه میشود.

همچنین ۵ درصد تخفیف بر روی تمام محصولات به افردای که کارت حامی و فعالان محیط زیست و دانشجویان دامپزشکی و دامپزشکان داده میشود.

کلمات کیلیدی:

خرید غذای سگ ,,غذای خشک گربه ,, غذا خشک گربه, غذا خشک سگ رفلکس, غذا خشک سگ ,پت شاپ  ,پت شاپ آنلاین غرب تهران,   پت شاپ آنلاین سگ ,پت شاپ آنلاین گربه, پت شاپ ارسال فوری ,پت شاپ آنلاین شبانه روزی  ,پت شاپ شبانه روزی ,پت شاپ آنلاین کرج  ,  پت شاپ آنلاین بوکان  ,  پت شاپ آنلاین کردستان,  خرید پت شاپ آنلاین , کانال تلگرام پت شاپ آنلاین , همستر, غذا ماهی , غذا جونده, ظرف خاک گربه ارزان ,پت شاپ ارزان تهران  ,غذا ارزان سگ, غذا ارزان گربه , غذا ارزان پرنده , قیمت غذا سگ ,قیمت غذا گربه ,قیمت غذا مرغ مینا،عروس هلندی، طوطی, پت شاپ خزنده  ,پت شاپ پرنده, سگ خانگی درمان شدید اسهال توله سگ ,پت شاپ سفارش انلاین , فروش پت شاپ آنلاین,  پت شاپ آنلاین, خوکچه هندی, خرید لوازم حیوانات خانگی  ,پت شاپ آنلاین حیوانات خانگی  ,پت شاپ آنلاین خرگوش ,پت شاپ آنلاین پونک, بهترین پت شاپ آنلاین تهران, بهترین پت شاپ آنلاین غرب تهران , پت شاپ آنلاین اینستا گرام  پ,ت شاپ آنلاین ارزان ,غذای رویال کنین,پت شاپ ,ادرس پت شاپ(گوگل مپ محلی شماره پت شاپ تهران پت شاپ منطقه۵ تهران,غذا سگ هاسکی
غذا سگ ژرمن,,غذا سگ پامرانین,,غذا سگ شیتزو,,غذا سگ دیجی کالا,,غذا سگ چیست,,,سگ توله,,غذا سگ سرابی,,غذای خشک سگ adi,,غذا نخوردن سگ,,غذای سگ,,غذا سگ/غذا خشک سگ/تشویقی سگ/مکمل سگ/پروبیوتیک سگ/قرص پروبیوتیک سگ/پرزگیر سگ/پرزگیر گربه/پد بهداشتی سگ/پدبهداشتی گربه/خمیردندان سگ/خمیردندان گربه/مسواک گربه/مسواک سگ/شامپو سگ/شامپو گربه/ناخن گیر سگ/ناخن گیر گربه/اسپری استاپر سگ/اسپری ارامبخش سگ/اسپری زخم سگ/اسپری کنه سگ/ظرف غذا سگ/ظرف غذا گربه/قلاده سگ/قلاده اموزشی سگ/قلاده کمری سگ/قلاده کتفی سگ/قلاده3متری سگ/قلاده5 متری سگ/بند قلاده سگ/قلاده لباسی سگ/لباس سگ/باکس حمل سگ/کیف حمل سگ/پارک سگ/اسباب بازی سگ/جای خواب سگ/تخت سگ/تشک سگ/زیرانداز سگ/دامپزشکی/دامپزشکی انلاین/پت شاپ/پت شاپ انلاین/پت شاپ بوکان/غذا گربه/غذا خشک گربه/تشویقی گربه/پوچ گربه/سوپ گربه/تشویقی مدادی گربه/کنسرو گربه/مکمل غذایی گربه/برس سگ/برس گربه/قلاده گربه/قلاده گردنی گربه/قلاده کمری گربه/خاک گربه/ظرف خاک گربه/بتکس حمل گربه/پارک گربه/جای خواب گربه/اسباب بازی گربه/اسپری استاپر گربه/اسپری فرومون گربه/عطر سگ/عطر گربه/پوشاک پرنده/کروات پرنده/قفس پرنده/تاب پرنده/اسباب بازی پرنده/قطره تعلیم ادرار سگ/شیشه شیر سگ/شیشه شیر گربه/شانه سگ/شانه گربه/غذا جونده/غذا همستر/غذا خوکچه هندی/غذا خرگوش/غذا سنجاب/غذا موش/پوشال خرگوش/ پوشال همستر/پوشال جونده/ابخوری پرنده/غذا مینا/غذا طوطی/غذاعروس هلندی/غذا کاسکو/سنگ کلسیم جونده/سنگ کلسیم همستر/سنگ کلسیم خرگوش/سنگ کلسیم خوکچه هندی/سنگ کلسیم پرنده/پت شاپ سعادت اباد,پت شاپ در سعادت اباد, پت شاپ دکتر والی سعادت اباد,پت شاپ سعادت اباد میدان کاج,پت شاپ سعادت آباد,پت شاپ سعادت آباد تلفن,پت شاپ در سعادت آباد,پت شاپ های سعادت اباد,پت شاپ تهران سعادت اباد , پت شاپ شهرک غرب,پت شاپ شهرک غرب,پت شاپ در شهرک غرب,پت شاپ های شهرک غرب,پت شاپ محدوده شهرک غرب,پت شاپ ژیوان,پت شاپ ایران زمین شهرک غرب,پت شاپ سعادت اباد،پت شاپ پرواز،پت شاپ کوی فراز،پت شاپ اسمان،پت شاپ پاک نژاد،پت شاپ سرو غربی،پت شاپ سرو شرقی،پت شاپ فرحزادی،پت شاپ بلوار فرهنگ‌،پت شاپ دریا،پت شاپ درختی،پت شاپ دادمان،پت شاپ مدیریت،پت شاپ خوردین،پت شاپ شهرک غرب،پت شاپ ایوانک،پت شاپ زرافشان،پت شاپ ایران زمین،پت شاپ گیشا،پت شاپ مرزداران،پت شاپ شهرک ازمایش،پت شاپ جلال ال احمد،پت شاپ تهران ویلا،پت شاپ شهرارا،پت شاپ پاتریس،پت شاپ ستارخان، پت شاپ صادقیه،پت شاپ طرشت
پت شاپ صادقیه,پت شاپ در صادقیه تهران,پت شاپ در صادقیه,پت شاپ محدوده صادقیه,پت شاپ کامران صادقیه,پت شاپ در فلکه دوم صادقیه,پت شاپ میدان صادقیه,پت شاپ سمت صادقیه,پت شاپ صادقیه تهران, پت شاپ در ستارخان تهران,پت شاپ انلاین ستارخان,,پت شاپ شبانه روزی ستارخان,ادرس پت شاپ در ستارخان,پت شاپ ستارخان تهران,پت شاپ مرزداران ابراهیمی,پت شاپ در مرزداران,پت شاپ محدوده مرزداران,پت شاپ در بلوار مرزداران,پت شاپ های مرزداران

 

5/5 - (2 امتیاز)
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید