پت شاپ آنلاین یاسان پت غرب تهران پت شاب تهران پت شاب پونک

فروشگاه یاسان پت شاپ - پت شاپ آنلاین تهران شماره نماس جهت خرید ۰۹۱۹۵۷۴۱۸۴۱
Slider 3

۶ محصول برای کاهش اضطراب در گربه ها

نوشته: دکتر کیت هاگز

مترجم: دکتر محمودرضا اعتضادی

نه تنها انسان ها با مشکل اضطراب دست و پنجه نرم می کنند بلکه گربه ها نیز گاهی از این بیماری رنج می برند. به عنوان صاحب گربه، کاهش سطح اضطراب در گربه برای حفظ رابطه مثبت با او ضروری خواهد بود.

دلایل مختلفی برای اضطراب در گربه ها وجود دارد اما به منظور کاهش اضطراب در گربه ها صاحبان آنها می توانند از محصولات  آرام بخش و پیشنهادی جهت مدیریت و کنترل اضطراب گربه خود استفاده نمایند.

چه عواملی به اضطراب در گربه ها منجر می شوند؟

براساس نظریه مریلن کریگر، مربی و رفتار شناس گربه ها در کالیفرنیای شمالی، اضطراب گربه ها ریشه در عوامل بسیاری دارد. تغییرات برنامه روزمره گربه ها برای آنها مشکل آفرین است. به عنوان مثال، شرایط جدید، محیط نا آشنا یا حضور یک حیوان غریبه می توانند عامل استرس باشد. حتی تغییر دکور خانه یا بالابردن صدا می تواند با توجه به نژاد گربه به اضطراب منجر شود.

مایکل دلگادو، مشاور رفتارشناسی گربه ها و موسس فلین مایند، می گوید: اضطراب ناشی از ترس متفاوت است، زیرا بیماری اضطراب یک وضعیت پایدار است.

مثلا بین گربه ای که از آتش بازی در ۴ جولای می ترسد و گربه ای که در بیشتر اوقات از استرس رنج می برد فرق بسیاری نهفته است.

اگر گربه شما به اضطراب دچار شده است می تواند عکس العمل های زیر را از خود نشان دهد: پنهان شدن، نخوردن غذا، ادرار و مدفوع کردن خارج از ظرف خاک. به عبارت دیگر، گربه هایی که حال خوبی دارند به راحتی در محیط مورد نظر خویش غذا خورده، می خوابند و با دیگر افراد بازی می کنند، با اسباب بازی ها سرگرمند، راحت بیرون می روند و بازی می کنند اما پنهان نمی شوند و یک جا کز نمی کنند.

بررسی اضطراب گربه

اگر مطمئن هستید که گربه تان دچار اضطراب شده است، چندین گزینه پیش روی شماست. اما یافتن بهترین گزینه برای گربه شما نیاز به آزمون و خطای بسیار دارد. دلگادو و کریگر بر این باورند که هر گربه ای در این زمینه متفاوت عمل می کند و شاید راه حل مفید برای یک گربه برای دیگری کارساز نباشد.

دلگادو می افزاید که بیشتر محصولات آرام بخش گربه ها بدون نسخه دامپزشک در دسترس هستند، صاحبان گربه ها نمی توانند انتظار داشته باشند که این محصولات معجزه کنند. بیشتر محصولاتی که بدون نسخه پزشک ارائه می گردند نتایج خیلی رضایت بخشی ندارند البته برخی از آنها نیز تاثیر قابل توجهی دارند.

پیراهن کنترل اضطراب گربه ها

این نوع پیراهن ها در اندازه بدن گربه ها طراحی شده اند و برای پوشاندن و ایجاد کمی فشار همانند قنداق کردن کودک، برای گربه ها به کار می روند.

طبق گزارشات، فشار ملایم لباس باعث بهبود اضطراب و استرس در حیوان می گردد. دلگادو براین باورست، در حالی که در مورد تاثیر این پیراهن ها بر اضطراب گربه ها شواهد زیادی وجود ندارد، اما اثر آرام بخشی آن بر سگ ها به اثبات رسیده است.

طبق مشاهدات می توان گفت که این لباس ها باعث می شوند که گربه ها کمتر بی قرار شوند. او بر این باورست که وقتی گربه ها لباس کنترل اضطراب را بپوشند، آرام در یک جا دراز می کشند و دیگر به این ور و آن ور حرکت نمی کنند.

طبق نظر دلگادو، در حالی که لباس کنترل اضطراب دارای تاثیر آرام کننده است، اما پوشاندن لباس های دیگر به گربه ها، مشکل آفرین خواهد بود. باید دقیقا بدانید که تا چه حد گربه شما با این مسئله کنار می آید و با پوشیدن هرکدام از لباس ها تا چه اندازه آرام خواهد شد. همچنین باید در نظر داشته باشید که در حال پوشانیدن لباس به گربه، او به شما آسیبی نمی رساند.

قلاده های آرام کننده گربه

یکی از مهمترین محصولات بهبود اضطراب در گربه ها قلاده هایی هستند که با ترشح فرومون (Pheromone) گربه ها را آرام می کنند. برای مثال قلاده آرام بخش Sentry HC یکی از این انواع است.

این قلاده ها به آهستگی فرومون آزاد می کنند که بویی همانند بوی مادر بچه گربه ها دارد. مادر گربه ها برای آرام کردن و تسکین دادن بچه گربه ها این فرومون را ایجاد می نماید. البته این قلاده ها برای آرام کردن گربه های بالغ نیز به کار می روند.

دلگادو بر این باورست که قلاده های آرام بخش برای بیشتر گربه ها مفید هستند اما بر روی برخی گربه ها شاید هیچ تاثیری نداشته باشند. وی همچنین افزود که مانند لباس ضد اضطراب، پوشاندن قلاده به گربه ها کار راحتی نیست. برای اینکه بر روی گردن گربه خویش قلاده بگذارید. ابتدا بگذارید کمی قلاده را بو کند سپس به او تشویقی (جایزه) دهید. بدون آماده سازی گربه قلاده را بر روی گربه نگذارید، زیرا بدین صورت همه تاثیرات مثبت قلاده به تاثیرات منفی و استرس گربه منجر خواهد شد.

افشانه های فرومون آرام بخش گربه

اگر دوست دارید که اضطراب گربه خویش را با فرومون تسکین دهید اما درعین حال نیز می دانید که با پوشاندن لباس کاهش اضطراب یا هر چیز دیگری حال گربه شما بدتر می شود. سعی کنید از افشانه (اسپری) فرومون استفاده کنید. افشانه های آرام بخش گربه ها با ساطع نمودن بویی مصنوعی از فرومون های آرام بخش، به بهبود گربه شما کمک می کند.

اسپری های آرامش بخش گربه به طور خاص، برای کمک به آرامش در خانواده گربه ها و ایجاد هماهنگی بین چندین گربه خانگی ساخته شده اند. این اسپری ها بویی همانند فرومونی که توسط گربه های مادر، هنگام شیر دادن به بچه گربه ها منتشر می شود، آزاد می کنند.

دکتر کریگر اسپری ها را به قلاده ها ترجیح می دهد. اگر گربه ای از قلاده خوشش نیاید، نمی توانند از آن خلاصی یابد اما اگر گربه از بوی فرومون خوشش نیاید می تواند از آن مکان به اتاق دیگر برود. بنابراین بدون وارد کردن استرس بیشتر به گربه می توانید از این اسپری ها استفاده کنید حتی اگرهم این افشانه ها تاثیر خوبی نداشته باشند باز هم از این مطمئن هستید که به گربه شما صدمه ای وارد نمی شود.

غذاهای آرامبخش گربه و تشویقی های گربه

از گزینه های دیگر برای کنترل اضطراب، استفاده از رژیم غذایی آرام بخش، همچون غذای خشک Royal Canin Veterinary Diet Calm formula است و همچنین می توانید از تشویقی های آرامبخش گربه نیز بهره ببرید.

غذاهای آرامبخش (ضد اضطراب) گربه ها اغلب حاوی تریپتوفان است. ترکیبی که در گوشت بوقلمون یافت می شود و به بهبود خواب کمک می نماید. این رژیم‌های غذایی همچنین دارای موادی برای تسکین و بهبود ناراحتی های گوارشی هستند که می‌تواند علت اضطراب در گربه باشد.

اما تشویقی های آرامبخش گربه متفاوت هستند. طبق گفته دلگادو، تشویقی های ضد اضطراب گربه ها معمولا شامل آلفا-کازوزپین هستند که برای کنترل استرس در سگ و گربه ها به کار می رود.

شواهدی وجود دارد که این ماده به آرامش در سگ ها و گربه ها تحت شرایط خاص کمک می کنند. در کلینیک های دامپزشکی این مورد روی گربه ها آزمایش شده است. این آزمایشات نشان می دهد که این نوع محصولات غذایی یک تاثیر آرام کننده خفیف برو روی گربه ها دارند.

آموزش و زمان بازی

به جز محصولات آرام کننده گربه ها، بازی و آموزش گربه توسط شما می تواند به بهبود اضطراب وی کمک نماید. تعامل مثبت باعث افزایش حس امنیت در گربه ها می گردد. برخی از گربه ها از خوراکی خوششان می آید و برخی دیگر بازی کردن را دوست دارند و در برخی اوقات آموزش کلیکر می تواند مقید واقع شود. استفاده از آموزش کلیکر در گربه شما بهترین روش برای بهبود رابطه میان شما و گربه تان و کاهش اضطراب در وی به شمار می رود.

دلگادو همچنین براین باورست که بازی کردن نقش اساسی در کاهش اضطراب در گربه ها دارد. گربه ها واکنش های متفاوتی نسبت به اسباب بازی ها دارند. برخی بازی با پازل و برخی رقص با پر را دوست دارند. شما باید هرکدام از این بازی ها را برای گربه تان انجام دهید تا ببینید کدامیک را بیشتر دوست دارد و واکنش بهتری به آن نشان می دهد.

چه زمانی به دامپزشک مراجعه نمایم؟

برای برخی گربه های مضطرب، روش های بدون نسخه دامپزشک جوابگو نیستند. اگر گربه شما مدام در حال تمیز کردن خود یا جویدن ناخن هایش است و یا به خودش صدمه می زند بهتر است به دامپزشک مراجعه نمایید. دامپزشکان برای کمک به کاهش اضطراب و به حداقل رساندن این رفتارها، برای گربه شما، داروهای ضد اضطراب تجویز می نمایند.

 

yasan pet shop

پت شاپ آنلاین یاسان پت

پت شاپ آنلاین یاسان پت عرضه کننده انواع محصولات حیوانات خانگی با سابقه درخشان در عرضه تمام محصولات(اعم از غذای سگ و گربه،ابزیان،خزندگان،جوندگان و پرندگان) به صورت جزئی و عمده
با رویکرد عرضه باکیفیت ترین محصولات خارجی مثل رفلکس،رویال کنین،نوتری پت،ساویک و‌…
و محصولات شرکتی داخلی مفید و پرسا و…
باقیمت های مصوب اتحادیه و واردکنندگان
دفتر مرکزی یاسان پت در تهران(پت شاپ غرب تهران) و بوکان میباشد
و امکان ارسال فوری پت شاپ برای تهران و سایر استان ها محیا است.
همچنین چند دکتر دامپزشک(مدیران یاسان پت) به صورت تمام وقت علاوه بر انتخاب و تأیید محصولات
مشاوره رایگان قبل و بعداز خرید محصولات به شما علاقه مندان ارائه میشود.

همچنین ۵ درصد تخفیف بر روی تمام محصولات به افردای که کارت حامی و فعالان محیط زیست و دانشجویان دامپزشکی و دامپزشکان داده میشود.

کلمات کیلیدی:

خرید غذای سگ ,,غذای خشک گربه ,, غذا خشک گربه, غذا خشک سگ رفلکس, غذا خشک سگ ,پت شاپ  ,پت شاپ آنلاین غرب تهران,   پت شاپ آنلاین سگ ,پت شاپ آنلاین گربه, پت شاپ ارسال فوری ,پت شاپ آنلاین شبانه روزی  ,پت شاپ شبانه روزی ,پت شاپ آنلاین کرج  ,  پت شاپ آنلاین بوکان  ,  پت شاپ آنلاین کردستان,  خرید پت شاپ آنلاین , کانال تلگرام پت شاپ آنلاین , همستر, غذا ماهی , غذا جونده, ظرف خاک گربه ارزان ,پت شاپ ارزان تهران  ,غذا ارزان سگ, غذا ارزان گربه , غذا ارزان پرنده , قیمت غذا سگ ,قیمت غذا گربه ,قیمت غذا مرغ مینا،عروس هلندی، طوطی, پت شاپ خزنده  ,پت شاپ پرنده, سگ خانگی درمان شدید اسهال توله سگ ,پت شاپ سفارش انلاین , فروش پت شاپ آنلاین,  پت شاپ آنلاین, خوکچه هندی, خرید لوازم حیوانات خانگی  ,پت شاپ آنلاین حیوانات خانگی  ,پت شاپ آنلاین خرگوش ,پت شاپ آنلاین پونک, بهترین پت شاپ آنلاین تهران, بهترین پت شاپ آنلاین غرب تهران , پت شاپ آنلاین اینستا گرام  پ,ت شاپ آنلاین ارزان ,غذای رویال کنین,پت شاپ ,ادرس پت شاپ(گوگل مپ محلی شماره پت شاپ تهران پت شاپ منطقه۵ تهران,غذا سگ هاسکی
غذا سگ ژرمن,,غذا سگ پامرانین,,غذا سگ شیتزو,,غذا سگ دیجی کالا,,غذا سگ چیست,,,سگ توله,,غذا سگ سرابی,,غذای خشک سگ adi,,غذا نخوردن سگ,,غذای سگ,,غذا سگ/غذا خشک سگ/تشویقی سگ/مکمل سگ/پروبیوتیک سگ/قرص پروبیوتیک سگ/پرزگیر سگ/پرزگیر گربه/پد بهداشتی سگ/پدبهداشتی گربه/خمیردندان سگ/خمیردندان گربه/مسواک گربه/مسواک سگ/شامپو سگ/شامپو گربه/ناخن گیر سگ/ناخن گیر گربه/اسپری استاپر سگ/اسپری ارامبخش سگ/اسپری زخم سگ/اسپری کنه سگ/ظرف غذا سگ/ظرف غذا گربه/قلاده سگ/قلاده اموزشی سگ/قلاده کمری سگ/قلاده کتفی سگ/قلاده3متری سگ/قلاده5 متری سگ/بند قلاده سگ/قلاده لباسی سگ/لباس سگ/باکس حمل سگ/کیف حمل سگ/پارک سگ/اسباب بازی سگ/جای خواب سگ/تخت سگ/تشک سگ/زیرانداز سگ/دامپزشکی/دامپزشکی انلاین/پت شاپ/پت شاپ انلاین/پت شاپ بوکان/غذا گربه/غذا خشک گربه/تشویقی گربه/پوچ گربه/سوپ گربه/تشویقی مدادی گربه/کنسرو گربه/مکمل غذایی گربه/برس سگ/برس گربه/قلاده گربه/قلاده گردنی گربه/قلاده کمری گربه/خاک گربه/ظرف خاک گربه/بتکس حمل گربه/پارک گربه/جای خواب گربه/اسباب بازی گربه/اسپری استاپر گربه/اسپری فرومون گربه/عطر سگ/عطر گربه/پوشاک پرنده/کروات پرنده/قفس پرنده/تاب پرنده/اسباب بازی پرنده/قطره تعلیم ادرار سگ/شیشه شیر سگ/شیشه شیر گربه/شانه سگ/شانه گربه/غذا جونده/غذا همستر/غذا خوکچه هندی/غذا خرگوش/غذا سنجاب/غذا موش/پوشال خرگوش/ پوشال همستر/پوشال جونده/ابخوری پرنده/غذا مینا/غذا طوطی/غذاعروس هلندی/غذا کاسکو/سنگ کلسیم جونده/سنگ کلسیم همستر/سنگ کلسیم خرگوش/سنگ کلسیم خوکچه هندی/سنگ کلسیم پرنده/پت شاپ سعادت اباد,پت شاپ در سعادت اباد, پت شاپ دکتر والی سعادت اباد,پت شاپ سعادت اباد میدان کاج,پت شاپ سعادت آباد,پت شاپ سعادت آباد تلفن,پت شاپ در سعادت آباد,پت شاپ های سعادت اباد,پت شاپ تهران سعادت اباد , پت شاپ شهرک غرب,پت شاپ شهرک غرب,پت شاپ در شهرک غرب,پت شاپ های شهرک غرب,پت شاپ محدوده شهرک غرب,پت شاپ ژیوان,پت شاپ ایران زمین شهرک غرب,پت شاپ سعادت اباد،پت شاپ پرواز،پت شاپ کوی فراز،پت شاپ اسمان،پت شاپ پاک نژاد،پت شاپ سرو غربی،پت شاپ سرو شرقی،پت شاپ فرحزادی،پت شاپ بلوار فرهنگ‌،پت شاپ دریا،پت شاپ درختی،پت شاپ دادمان،پت شاپ مدیریت،پت شاپ خوردین،پت شاپ شهرک غرب،پت شاپ ایوانک،پت شاپ زرافشان،پت شاپ ایران زمین،پت شاپ گیشا،پت شاپ مرزداران،پت شاپ شهرک ازمایش،پت شاپ جلال ال احمد،پت شاپ تهران ویلا،پت شاپ شهرارا،پت شاپ پاتریس،پت شاپ ستارخان، پت شاپ صادقیه،پت شاپ طرشت
پت شاپ صادقیه,پت شاپ در صادقیه تهران,پت شاپ در صادقیه,پت شاپ محدوده صادقیه,پت شاپ کامران صادقیه,پت شاپ در فلکه دوم صادقیه,پت شاپ میدان صادقیه,پت شاپ سمت صادقیه,پت شاپ صادقیه تهران, پت شاپ در ستارخان تهران,پت شاپ انلاین ستارخان,,پت شاپ شبانه روزی ستارخان,ادرس پت شاپ در ستارخان,پت شاپ ستارخان تهران,پت شاپ مرزداران ابراهیمی,پت شاپ در مرزداران,پت شاپ محدوده مرزداران,پت شاپ در بلوار مرزداران,پت شاپ های مرزداران

 

5/5 - (2 امتیاز)
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید