پت شاپ آنلاین یاسان پت غرب تهران پت شاب تهران پت شاب پونک

فروشگاه یاسان پت شاپ - پت شاپ آنلاین تهران شماره نماس جهت خرید ۰۹۱۹۵۷۴۱۸۴۱
دلیل بوی بد دهان سگ چیست و چگونه درمان می‌شود؟

دلیل بوی بد دهان سگ چیست و چگونه درمان می‌شود؟

 

بوی بد دهان سگ می‌تواند نشانه‌ای از مشکل سلامت دهان و دندان در سگ‌ها باشد. شاید شما به عنوان صاحب سگ علاقه داشته باشید که برای ابراز محبت، سگتان را ببوسید که در این صورت برایتان نا خوشایند خواهد بود. روش‌های پیشگیرانه مراقبت از دندان سگ‌ها و همچنین آگاهی از بهداشت دهان و دندان در سگ‌ها و خرید غذای سگ با کیفیت می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند. علت بوی بد دهان در سگ‌ها، اغلب به بیماری‌های دهان و دندان نسبت داده می‌شود، در حالی که ممکن است بسیاری از عوامل دیگر در ایجاد بوی بد دهان نقش داشته‌ باشند که باید به آن توجه کرد و درک اینکه چرا سگ شما بوی بد دهان دارد اولین گام برای درمان مناسب است. بوی بد دهان در سگ‌ها بسیار رایج است به‌ویژه وقتی که بزرگ‌تر می‌شوند، در ادامه به بررسی عواملی که ممکن است باعث بوی بد دهان سگ شما شود و اینکه چگونه می‌توان به درمان یا حتی پیشگیری از آن اقدام کرد، می‌پردازیم.خرید لوازم دهان و دندان سگ

 

تمیز کردن دهان سگ

مهم‌ترین علت بوی بد دهان سگ‌ها چیست؟

بوی بد دهان در سگ‌ها و حیوانات با نام هالیتوزیس (Halitosis) شناخته می‌شود. دلایل هالیتوزیس در سگ‌ها متفاوت است، در برخی موارد ممکن است ، سگ شما ماده غذایی تندی خورده باشد و یا شاید به دلیل مسواک نزدن دندان هایش باشد. در صورتی که بوی بد دهان سگتان ادامه دار و مزمن باشد باید برای رفع آن اقدام کرد. اغلب بوی بد دهان سگ‌ها می‌تواند نشانگر یک مشکل اساسی در سلامت حیوان خانگی شما باشد که مهم‌ترین آنها مربوط به بیماری کلیوی، بیماری کبد و مسائل مربوط به سلامت دهان و دندان است. در ادامه به بررسی دلایلی که ممکن باعث بوی بد دهان سگ شما شود می‌پردازیم:

  • بیماری لثه یا دندان در سگ‌ها

مهم‌ترین علت بوی بد دهان در سگ‌ها مربوط به بیماری پریودنتال است. سگ‌هایی که دندان‌های کج و نامرتبی دارند در معرض این مشکل قرار دارند. بیماری دندان زمانی بروز می‌کند که تجمع بیش از حد باکتری در دهان باعث ایجاد پلاک و جرم می شود. با این حال، ممکن است سگ‌ها با بیماری التهاب و عفونت لثه مواجه شوند که در صورت بروز این موارد لازم است جهت اقدامات درمانی به دامپزشک مراجعه کرد.

  • گیر گردن اجسام خارجی در دهان سگ‌ها

ممکن است جویدن اجسام خارجی مانند طناب، چوب و پارچه‌ باعث کیر کردن آنها در دهان و گلوی سگ‌ها شود و شاید به راحتی قابل دیدن نباشد. این عامل باعث می‌شود که سگ شما نتواند غذا بخورد و بوی نامطبوعی از دهان سگ به مشام برسد.

  • بیماری کلیوی در سگ‌ها

کلیه‌ها وظیفه تصفیه خون را بر عهده دارند. در صورتی که سگ شما بیماری زمینه‌ای یا نارسایی کلیه داشته باشد، موجب  می‌شود که سمی به نام اوره در خون تجمع کند.سم اوره باعث می‌شود که بوی آمونیاک در نفس سگ ایجاد گردد، که ممکن است نشانه‌ای مهم از اختلال عملکرد کلیه سگ باشد. سم اوره همچنین می‌تواند باعث بروز زخم در دهان سگ شود که در صورت مشاهده این علائم بهتر است هرچه سریعتر سگ خود را به کلینیک دامپزشکی ببرید.

  • بیماری کبد در سگ‌ها

یکی از دلایل بوی بد دهان در سگ‌ها مربوط به بیماری کبد است. اگر بوی بد دهان سگتان همراه با علائمی همچون  زردی پوست و چشم، کم اشتهایی، کاهش وزن و استفراغ باشد بیانگر وجود مشکلات کبدی در سگ شما می‌باشد. کبد به عنوان فیلتری برای رفع سموم در بدن عمل می‌کند. در صورتی که مشکلی در عملکرد کبد سگ شما وجود داشته باشد، سموم ایجاد شده می‌تواند باعث بروز بوی بد دهان در سگ شما شود.

  • بیماری دیابت در سگ‌ها

در صورتی که سگ شما مبتلا به دیابت باشد علائم همچون کاهش وزن، افزایش تشنگی و افزایش ادرار قابل مشاهده است.اگر این بیماری درمان نشود، بدن سگ شما با تجزیه چربی، مولکولی به نام کتون ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که سگ ها بوی شیرین در نفس خود داشته باشند.

  • خوردن مواد سمی در سگ‌ها

ممکن است سگ شما به دلیل کنجکاوی برخی از مواد مضر و سمی را بخورد و علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع در دهان سگ‌تان باعث بروز اسهال و استفراغ نیز شود، برای مثال خوردن برخی از گیاهان می‌توانند منجر به بوی گندیدگی در نفس سگ شوند و یا امکان دارد که سگ‌تان سیگار خورده باشد که در این حالت بوی نیکوتین در نفس سگ شما حس می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که در ابنجا مطرح است، تشخیص ماده‌ای است که سگ‌تان آن را مصرف کرده و دانستن آن تاثیر زیادی در درمان بوی ناخوشایند  دهان سگ‌تان دارد.

  • خوردن مدفوع در سگ‌ها

برخی از سگ‌ها ممکن است تمایل به خوردن مدفوع حیوانات داشته باشند که در این صورت نفس سگ شما بوی مدفوع خواهد داد.

  • وجود تومور در دهان سگ‌ها

وجود تومور در دهان سگ‌ها می‌تواند باعث ایجاد بوی نا مطبوع شود. امکان دارد رشد توده‌ در دهان سگ‌ها، عفونی شده و باعث نکروز بافت‌ها شود، که در صورت بروز این علائم لازم است سگ شما تحت نظر تیم درمانی قرار گیرد.

  • مصرف رژیم غذایی خام در سگ‌ها
علت نفس نفس زدن سگ چیست؟
مطالعه

در صورتی که سگ شما غذاهای خام مصرف می‌کند این امکان وجود دارد که تعادل باکتری ها در دهان و  روده سگ شما با اختلال مواجه شود. عدم تعادل باکتری ها ناشی از رژیم غذایی خام باعث ایجاد به بوی نا مطبوع در دهان سگ شما می‌شود. لازم است به تغذیه سگ خود توجه داشته باشید و از مراکز معتبر مانند پت شاپ آنلاین تام و جری، مواد غذایی سالم  را با خیال راحت تهیه کرده و دیگر شاهد بوی بد دهان سگ خود نباشید.

رفع بی بد دهان سگ

چگونه از بوی بدن دهان سگ‌ها خلاص شویم؟

در صورتی که سگ شما بوی بد دهان دارد، اولین کاری که شما به عنوان صاحب سگ باید انجام دهید برنامه ریزی جهت معاینه دهان و دندان است. مراجعه به موقع و چکاپ توسط دامپزشک مجرب، باعث تشخیص و درمان سریع بوی بد دهان سگ‌تان می‌گردد. همچنین شما می‌توانید با مشورت دامپزشک اقدامات پیشگیرانه از ایجاد بوی نا مطبوع در دهان سگ خود را انجام دهید. در ادامه راهکارهایی را در جهت رفع بوی بد دهان سگ ارائه می‌دهیم:

  • چکاپ دندان سگ

در صورتی که سگتان دندان‌های نامرتبی دارد و مستعد بیماری پریودنتال است، بهتر است هر شش ماه یکبار جهت معاینه به دامپزشک مراجعه کنید و در صورت لزوم اقدامات درمانی مانند جرم‌گیری و کشیدن دندان‌ جهت جلوگیری از تجمع بیش از حد باکتری و ایجاد پلاک و جرم در دندان سگ خود انجام دهید.

  • مسواک زدن روزانه

مسواک زدن روزانه با خمیر دندان مخصوص سگ موثرترین راه، جهت پیشگیری از تشکیل پلاک  دندان سگ‌ها می‌باشد. شما می‌توانید جهت تهیه مسواک و خمیر دندان مخصوص سگ‌ها به پت شاپ آنلاین تام و جری مراجعه کرده و با ثبت سفارش، در سریعترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را دریافت کنید.

  • مصرف داروهای کنترل باکتری دهان

در صورت استشمام بوی نا مطبوع در دهان سگتان، می‌توانید با مراجعه به کلینیک دامپزشکی و تجویز داروهای کنترل باکتری از شر بوی نا خوشایند در دهان سگ‌تان خلاص شوید. معمولا این داروها به آب آشامیدنی سگ‌ها اضافه می‌شوند و می‌تواند کمک بسیاری در ارتقای سلامت دهان و دندان سگ‌ها داشته باشند.

  • داشتن رژیم غذایی مناسب

داشتن رژیم های غذایی مناسب علاوه بر کمک به تقویت سیستم ایمنی، نقش موثری در پیشگیری از بوی نا مطبوع در دهان و نفس سگ‌ها دارد. در ادامه به بیان مواد غذایی مفیدی که تاثیر زیادی در رفع بوی بد دهان سگ‌ها دارند می‌پردازیم:

  1. مصرف مواد غذایی حاوی پروبیوتیک‌: پروبیوتیک‌ها نقش موثری در تعادل باکتری‌های مفید در بدن دارند و برای هضم بهتر مواد غذایی در دستگاه گوارش کمک می‌کنند. همچنین پروبیوتیک‌ها با کاهش باکتری‌های مضر در دهان سگ‌ها از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری می‌کنند. شما می‌توانید مکمل‌های پروبیوتیک را از پت شاپ آنلاین تام و جری خریداری کنید.
  2. مصرف لیمو ترش: لیمو ترش به علت خاصیت اسیدی می‌تواند باکتری‌های مضر موجود در دهان سگ‌ها را از بین ببرد. همچنین لیمو ترش می‌تواند با کاهش جرم‌ها و پلاک‌های دندانی منجر به سفید شدن دندان‌های سگ‌تان شود.
  3. مصرف مواد حاوی کلروفیل: کلروفیل در سبزیجات به وفور یافت می‌شود. مواد حاوی کلروفیل باکتری‌های مضر در دهان سگ‌تان را از بین می‌برد. یکی از بهترین مواد حاوی کلروفیل جعفری است و شما می‌توانید در وعده‌های غذایی سگ‌تان، سبزی جعفری را نیز اضافه کنید.

توصیه آخر

مهم‌ترین نکته‌ای که در بوی بد دهان سگ‌ها شایان ذکر است توجه به سلامت دهان و دندان در سگ‌هاست، با رعایت الزامات بهداشتی و اجرای توصیه‌های دامپزشک در جهت پیشگیری از ایجاد بوی بد دهان می‌توانید سگ خود را از این بیماری در امان نگه‌دارید. در صورتی که بوی بد دهان سگ‌تان ناشی از بیماری‌های دیگری که در این مقاله به آن اشاره شد، باشد لازم است جهت درمان به کلینیک دامپزشکی مراجعه کنید. نگهداری از سگ فقط تهیه غذای با کیفیت نیست، بلکه نگهداری و رعایت نکات بهداشتی نیز بسیار اهمیت دارد. رجب سگ یکک بیماری بسیار رایج است و باید مراقب آن باشید. در اینمقاله سعی بر آن بود که بیشتر با این مضووع آشنا شوید و راه های مقابله با آن را بدانید. تیم پت شاپ یاسان در کنار تهیه غذای با کیفیت شما را با بیماری های رایج سگ و گربه و راه های درمان آن را برای شما بیان خواهیم کرد.

پت شاپ آنلاینyasan

yasan pet shop

پت شاپ آنلاین یاسان پت

پت شاپ آنلاین یاسان پت عرضه کننده انواع محصولات حیوانات خانگی با سابقه درخشان در عرضه تمام محصولات(اعم از غذای سگ و گربه،ابزیان،خزندگان،جوندگان و پرندگان) به صورت جزئی و عمده
با رویکرد عرضه باکیفیت ترین محصولات خارجی مثل رفلکس،رویال کنین،نوتری پت،ساویک و‌…
و محصولات شرکتی داخلی مفید و پرسا و…
باقیمت های مصوب اتحادیه و واردکنندگان
دفتر مرکزی یاسان پت در تهران(پت شاپ غرب تهران) و بوکان میباشد
و امکان ارسال فوری پت شاپ برای تهران و سایر استان ها محیا است.
همچنین چند دکتر دامپزشک(مدیران یاسان پت) به صورت تمام وقت علاوه بر انتخاب و تأیید محصولات
مشاوره رایگان قبل و بعداز خرید محصولات به شما علاقه مندان ارائه میشود.

همچنین ۵ درصد تخفیف بر روی تمام محصولات به افردای که کارت حامی و فعالان محیط زیست و دانشجویان دامپزشکی و دامپزشکان داده میشود.

کلمات کیلیدی:

خرید غذای سگ ,,غذای خشک گربه ,, غذا خشک گربه, غذا خشک سگ رفلکس, غذا خشک سگ ,پت شاپ  ,پت شاپ آنلاین غرب تهران,   پت شاپ آنلاین سگ ,پت شاپ آنلاین گربه, پت شاپ ارسال فوری ,پت شاپ آنلاین شبانه روزی  ,پت شاپ شبانه روزی ,پت شاپ آنلاین کرج  ,  پت شاپ آنلاین بوکان  ,  پت شاپ آنلاین کردستان,  خرید پت شاپ آنلاین , کانال تلگرام پت شاپ آنلاین , همستر, غذا ماهی , غذا جونده, ظرف خاک گربه ارزان ,پت شاپ ارزان تهران  ,غذا ارزان سگ, غذا ارزان گربه , غذا ارزان پرنده , قیمت غذا سگ ,قیمت غذا گربه ,قیمت غذا مرغ مینا،عروس هلندی، طوطی, پت شاپ خزنده  ,پت شاپ پرنده, سگ خانگی درمان شدید اسهال توله سگ ,پت شاپ سفارش انلاین , فروش پت شاپ آنلاین,  پت شاپ آنلاین, خوکچه هندی, خرید لوازم حیوانات خانگی  ,پت شاپ آنلاین حیوانات خانگی  ,پت شاپ آنلاین خرگوش ,پت شاپ آنلاین پونک, بهترین پت شاپ آنلاین تهران, بهترین پت شاپ آنلاین غرب تهران , پت شاپ آنلاین اینستا گرام  پ,ت شاپ آنلاین ارزان ,غذای رویال کنین,پت شاپ ,ادرس پت شاپ(گوگل مپ محلی شماره پت شاپ تهران پت شاپ منطقه۵ تهران,غذا سگ هاسکی
غذا سگ ژرمن,,غذا سگ پامرانین,,غذا سگ شیتزو,,غذا سگ دیجی کالا,,غذا سگ چیست,,,سگ توله,,غذا سگ سرابی,,غذای خشک سگ adi,,غذا نخوردن سگ,,غذای سگ,,غذا سگ/غذا خشک سگ/تشویقی سگ/مکمل سگ/پروبیوتیک سگ/قرص پروبیوتیک سگ/پرزگیر سگ/پرزگیر گربه/پد بهداشتی سگ/پدبهداشتی گربه/خمیردندان سگ/خمیردندان گربه/مسواک گربه/مسواک سگ/شامپو سگ/شامپو گربه/ناخن گیر سگ/ناخن گیر گربه/اسپری استاپر سگ/اسپری ارامبخش سگ/اسپری زخم سگ/اسپری کنه سگ/ظرف غذا سگ/ظرف غذا گربه/قلاده سگ/قلاده اموزشی سگ/قلاده کمری سگ/قلاده کتفی سگ/قلاده3متری سگ/قلاده5 متری سگ/بند قلاده سگ/قلاده لباسی سگ/لباس سگ/باکس حمل سگ/کیف حمل سگ/پارک سگ/اسباب بازی سگ/جای خواب سگ/تخت سگ/تشک سگ/زیرانداز سگ/دامپزشکی/دامپزشکی انلاین/پت شاپ/پت شاپ انلاین/پت شاپ بوکان/غذا گربه/غذا خشک گربه/تشویقی گربه/پوچ گربه/سوپ گربه/تشویقی مدادی گربه/کنسرو گربه/مکمل غذایی گربه/برس سگ/برس گربه/قلاده گربه/قلاده گردنی گربه/قلاده کمری گربه/خاک گربه/ظرف خاک گربه/بتکس حمل گربه/پارک گربه/جای خواب گربه/اسباب بازی گربه/اسپری استاپر گربه/اسپری فرومون گربه/عطر سگ/عطر گربه/پوشاک پرنده/کروات پرنده/قفس پرنده/تاب پرنده/اسباب بازی پرنده/قطره تعلیم ادرار سگ/شیشه شیر سگ/شیشه شیر گربه/شانه سگ/شانه گربه/غذا جونده/غذا همستر/غذا خوکچه هندی/غذا خرگوش/غذا سنجاب/غذا موش/پوشال خرگوش/ پوشال همستر/پوشال جونده/ابخوری پرنده/غذا مینا/غذا طوطی/غذاعروس هلندی/غذا کاسکو/سنگ کلسیم جونده/سنگ کلسیم همستر/سنگ کلسیم خرگوش/سنگ کلسیم خوکچه هندی/سنگ کلسیم پرنده/پت شاپ سعادت اباد,پت شاپ در سعادت اباد, پت شاپ دکتر والی سعادت اباد,پت شاپ سعادت اباد میدان کاج,پت شاپ سعادت آباد,پت شاپ سعادت آباد تلفن,پت شاپ در سعادت آباد,پت شاپ های سعادت اباد,پت شاپ تهران سعادت اباد , پت شاپ شهرک غرب,پت شاپ شهرک غرب,پت شاپ در شهرک غرب,پت شاپ های شهرک غرب,پت شاپ محدوده شهرک غرب,پت شاپ ژیوان,پت شاپ ایران زمین شهرک غرب,پت شاپ سعادت اباد،پت شاپ پرواز،پت شاپ کوی فراز،پت شاپ اسمان،پت شاپ پاک نژاد،پت شاپ سرو غربی،پت شاپ سرو شرقی،پت شاپ فرحزادی،پت شاپ بلوار فرهنگ‌،پت شاپ دریا،پت شاپ درختی،پت شاپ دادمان،پت شاپ مدیریت،پت شاپ خوردین،پت شاپ شهرک غرب،پت شاپ ایوانک،پت شاپ زرافشان،پت شاپ ایران زمین،پت شاپ گیشا،پت شاپ مرزداران،پت شاپ شهرک ازمایش،پت شاپ جلال ال احمد،پت شاپ تهران ویلا،پت شاپ شهرارا،پت شاپ پاتریس،پت شاپ ستارخان، پت شاپ صادقیه،پت شاپ طرشت
پت شاپ صادقیه,پت شاپ در صادقیه تهران,پت شاپ در صادقیه,پت شاپ محدوده صادقیه,پت شاپ کامران صادقیه,پت شاپ در فلکه دوم صادقیه,پت شاپ میدان صادقیه,پت شاپ سمت صادقیه,پت شاپ صادقیه تهران, پت شاپ در ستارخان تهران,پت شاپ انلاین ستارخان,,پت شاپ شبانه روزی ستارخان,ادرس پت شاپ در ستارخان,پت شاپ ستارخان تهران,پت شاپ مرزداران ابراهیمی,پت شاپ در مرزداران,پت شاپ محدوده مرزداران,پت شاپ در بلوار مرزداران,پت شاپ های مرزداران

 

5/5 - (2 امتیاز)
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید