پت شاپ آنلاین یاسان پت غرب تهران پت شاب تهران پت شاب پونک

فروشگاه یاسان پت شاپ - پت شاپ آنلاین تهران شماره نماس جهت خرید ۰۹۱۹۵۷۴۱۸۴۱
Ear Infections Dogs

 

  شناسایی و جلوگیری از عفونت گوش در سگ 

گوش سگ ها در شکل ها و اندازه های مختلفی می باشد که در مقایسه با گوش انسان از نظر آناتومی منحصر بفرد می باشد. مجرای گوش سگ ها بلند و با اجزای عمودی و افقی می باشد که شکلی به صورت J یا L  ایجاد می کند که مواد خارجی به راحتی در آن گیر می کند و این عاملی است که اکثرا منجر به عفونت گوش در سگ ها می شود.

عفونت گوش در سگ ها رایج است. در سال ۲۰۱۸ بیمه حیوانات خانگی عفونت گوش را در جایگاه سوم در لیست پنج بیماری شایع سگ ذکر کرده است.

در اینجا سعی شده است در شناسایی علائم عفونت گوش سگ شما را راهنمایی کنیم.

۳ نوع از عفونت های گوش سگ

بعد از مجرای گوش، پرده گوش قرار دارد و سپس گوش میانی و گوش داخلی در قسمت عمیق تر قرار دارد.

اوتیت (التهاب یا عفونت گوش) براساس محل درگیری در گوش سگ به سه نوع تقسیم می شود:

  • عفونت گوش خارجی: التهاب یا عفونت مجرای گوش خارجی
  • عفونت گوش میانی: التهاب یا عفونت گوش میانی
  • عفونت گوش داخلی: التهاب یا عفونت گوش داخلی

التهاب گوش خارجی، شایع ترین نوع عفونت است زیرا این بخش از گوش بیشتر در معرض عوامل خارجی می باشد.

عفونت گوش می تواند حاد (با شدت زیاد) و یا مزمن یا عود کننده باشد.

علامت های عفونت گوش سگ

گوش سگ سالم، تمیز و خشک است. وجود مقادیر کمی از باکتری های میکروسکوپی و مخمرها در مجرای گوش خارجی طبیعی است . اما زمانی که این میکروب ها به مقدار زیاد جمع می شوند مجرای گوش سالم در معرض خطر قرار می گیرد. این باکتری ها و مخمرها می توانند بیش از حد رشد کرده وعفونت ایجاد کنند.

علائم شایع عفونت گوش در سگ عبارتند از:

  • قرمزی
  • بو
  • خارش/خاراندن
  • درد
  • تکان دادن سر
  • پایین نگه داشتن سر
  • تخلیه یا خروج عفونت

گاهی اوقات عفونت گوش در سگ ها موجب کاهش شنوایی یا عدم تعادل می شود. عفونت گوش به ندرت بر روی اشتها سگ نیز تاثیر می گذارد مگر اینکه عفونت به صورت سیستمی در خون حیوان پخش شده باشد که معمولا این بیشتر درعفونت گوش میانی یا داخلی دیده می شود.

چه عواملی باعث عفونت گوش در سگ ها و توله سگ ها می شود؟

عفونت گوش در سگ ها و توله سگ ها علت های زیادی دارد. اغلب، مشکل اساسی که باعث التهاب و عفونت می گردد ناتوانی لایه طبیعی محافظ گوش سگ است. اگر محیط گوش مرطوب یا ملتهب شود رشد باکتری ها و مخمرها تسریع شده و رشد بیش از حد آنها باعث ایجاد عفونت می شود.

در اینجا برخی از دلایل مهم برای ایجاد عفونت گوش سگ ذکر شده است:

  • اجسام خارجی (چمن, مو) که داخل گوش می شوند.
  • کنه های گوش
  • رطوبت بیش از حد ناشی از استحمام یا شنا
  • حساسیت غذایی
  • حساسیت محیطی
  • بیماریهای مربوط به غدد درون ریز مانند کم کاری تیروئید
  • بیماری های خود ایمنی مانند Pemphigus, Lupus, Vasculitis
  • پولیپ (رشد زوائد گوشتی داخل مجرای گوش)
  • انواع خاص از سرطان
  • ضربه به گوش

همه این مشکلات می توانند مجرای گوش را مستعد به ابتلا به عفونت باکتریایی و یا عفونت مخمری کنند. هنگامی که یک سگ درد دارد و خود را می خاراند و بیش از حد تکان می خورد می تواند مشکل شنیداری یا هماتوم را نیز ایجاد کند. این مشکل در لاله گوش یا قسمت نرم گوش دیده می شود، جایی که رگهای خونی پاره شده و خون نشت می کند و این باعث تورم و درد می شود.

آیا عفونت گوش مسری است؟

این به عوامل تولید کننده بیماری بستگی دارد، اما اکثر عفونت های گوش سگ ها مسری نیستند .اگر علت آن کنه باشد این انگل ها بسیار مسری می باشند.

کنه گوش در همه حیوانات خانگی که در خانه می باشند باید بطور همزمان درمان شوند. کنه گوش در توله سگ ها و بچه گربه ها نسبتا شایع است و ممکن است در هنگام پذیرش حیوان خانگی جدید در ابتدا مورد توجه قرار نگیرد، اما اندکی پس از آوردن حیوان خانگی جدید خود به خانه , همه حیوانات دیگر خانه شروع به خاراندن خود می کنند.

همچنین، به ندرت یک عفونت مسری ناشی از استافیلوکوک اورئوس مقاوم به آنتی بیوتیک ممکن است از عفونت گوش کشت شود.

هنگام تماس دست با گوش عفونی توصیه می شود دست خود را به خوبی با آب و صابون بشویید و همچنین از لیس زدن حیوانات خانگی به محل عفونت جلوگیری نمایید. همچنین بعد از تمیز کردن و استفاده دارو یا پماد در گوش مجددا دست خود را بشویید.

آیا عفونت گوش سگ به خودی خود برطرف می شود؟

اغلب، عفونت های گوش سگ به خودی خود برطرف نمی شود. همه انواع التهاب های گوش (otitis) برای ارزیابی عفونت و بررسی پرده گوش به دامپزشک نیاز دارند. اگر پرده گوش پاره شده باشد، برخی از ضد عفونی کننده ها و داروها می توانند به گوش میانی آسیب برسانند.

آیا می توانید عفونت گوش سگ را در خانه درمان کنید؟

پاسخ منفی است. برای درمان عفونت گوش در سگ و به منظور بهبودی کانال گوش، نیاز به دارو و درمان توسط دامپزشک وجود دارد.

بعد از اینکه دامپزشک، حیوان خانگی شما را معاینه کرد، تشخیص می دهند که آیا درمان خانگی برای او مناسب است یا خیر. معمولا اگرعفونت و باقیمانده ها کم و پرده گوش سالم باشد، این کار انجام می شود. دکتر وندی بروکس، دامپزشک، می نویسد که اگر مقدار عفونت و آسیب زیاد باشد، دامپزشک باید در حالی که حیوان تحت تاثیر آرام بخش است تمیز کاری عمیق و درمان را انجام دهد.

چگونه عفونت گوش سگ را به درستی درمان کنیم؟

دامپزشک شما برای انتخاب روش درمانی مناسب نیاز به نمونه گیری ازعفونت گوش یا اسکن گوش سگ دارد.

اینها برخی از آزمایشاتی است که دامپزشک شما ممکن است انجام دهد:

سیتولوژی، در آزمایشات سیتولوژی، از رنگ های خاصی برای رنگ کردن باقیمانده های عفونت استفاده می شود. باکتری های میکروسکوپی یا قارچ های بیماریزا رنگ خاصی می گیرند و با مشاهده آنها در زیر میکروسکوپ می توان علت عفونت را شناسایی نمود.

ظرف کشت، جهت رشد و شناسایی باکتری های خاص ایجاد کننده عفونت به کار برده می شود. همچنین می توان با این روش، میزان تاثیر آنتی بیوتیک ها را در از بین بردن آن عفونت خاص مورد بررسی قرار داد.

آزمایش خون، این روش، برای بررسی بیماری های غدد درون ریز به عنوان یک روش اساسی لازم می باشد.

سی تی اسکن یا MRI و X-Ray جمجمه، برای ارزیابی میزان آسیب و شدت بیماری های گوش داخلی ممکن است نیاز به عکسبرداری از جمجمه با روش  اشعه  X، CT-SCAN یا MRI وجود داشته باشد.

هنگامی که جزییات عفونت گوش سگ شما مشخص شد، درمان به صورت های مختلفی است که شامل درمان های موضعی، داروهای خوراکی یا جراحی می باشد.

درمان موضعی

برای درمان موضعی اغلب، یک پاک کننده را به همراه پماد یا قطره گوش استفاده می کنند. دارو معمولا باید به داخل کانال گوش فرو رود. گاهی اوقات، از روغن گوش (Oti-Pack) استفاده می شود. این دارو بر پایه لانولین است و در کانال گوش باقی می ماند و دارو به آرامی آزاد می شود و نیازی به تمیز کردن روزانه یا استفاده از قطره ندارد.

درمان خوراکی

وابسته به شدت عفونت، آنتی بیوتیک خوراکی، ضد قارچ یا داروهای استروئیدی ممکن است برای کمک به درمان التهاب گوش به صورت خوراکی تجویز شود.

درمان جراحی

در سگ هایی که به عفونت گوش شدید مزمن مبتلا شده اند ممکن است دیگر به درمان های دارویی رایج دامپزشکی پاسخ ندهند. هدف از عمل جراحی برای نوع عفونت های گوش، باز کردن مجرا یا گاهی اوقات، برداشتن کامل تمام بافت های آسیب دیده است.

اگر سگ شما دچار عفونت های مزمن گوش باشد چه می کنید؟

عفونت مزمن گوش می تواند برای حیوان خانگی آزار دهنده و برای صاحبش و حتی دامپزشک، وقت گیر و ناامید کننده باشد.

براساس اعلام شبکه اطلاع رسانی دامپزشکی، برخی نژادهای سگ شناخته شده اند که به طور معمول دچارعفونت گوش مکرر می شوند. این مشکل به علت مسائل ژنتیکی، فرم و مدل گوش ها و تکثیر بیش از حد بافت گوش ایجاد می شود و درمان را سخت تر می کند.

نژاد کوکر اسپانیل و اسپرینگر اسپانیل، معمولا به دلیل گوشهای نرم و بلند و تعداد زیاد غدد سرمونی (غدد تولید کننده موم گوش) دچار عفونت های مزمن گوش می شوند.

نژاد شارپیس، دارای مجرای گوش کوچکی است که مواد خارجی و باقیمانده ها در آن گیر می کنند.

نژاد گلدن رتریور و لابرادور رتریور، مستعد آلرژی و حساسیت های زمینه ای هستند که منجر به عفونت مزمن و مکرر گوش می شود.

نژاد پودل و شناوزر، اغلب موهای زائد درعمق کانال گوش وجود دارد که آنها را به عفونت های مکرر گوش مستعد می کند.

برای درمان عفونت های مزمن گوش، نیاز به همکاری نزدیک با دامپزشک است. مهم است که دامپزشک برای انتخاب دارو و درمان مناسب، آزمایشاتی را انجام دهد. عفونت های مزمن می توانند بطور مداوم به مدت ۶ تا ۸ هفته نیاز به دارو درمانی داشته باشند.

پس از درمان، معاینه مجدد برای اطمینان از بهبودی کامل گوش ازعفونت مورد نیاز است. اگر ما خیلی زود دارو را متوقف کنیم یا مشکلات اساسی را برطرف نکنیم، احتمال عود مجدد عفونت وجود دارد.حتی گاهی اوقات، در صورت کامل نکردن دوره درمان، عفونت در برابر بسیاری از داروها مقاوم می شود.

چگونه می توان از عفونت گوش در سگ و توله سگ جلوگیری کرد؟

اصلاح موها، مراقبت از گوش ها و نظافت گوش، از بخش های مهم نگهداری از حیوانات خانگی است. تمیز کردن منظم گوش، معمولا برای سگ هایی که اغلب شنا می کنند، بسیار مهم است.

نظافت صحیح گوش، با یک محلول مخصوص تمیز کننده گوش سگ انجام می شود. این محصولات، با دامنه PH مناسب برای سگ ها فرموله شده اند و حاوی عوامل خشک کننده هستند.

نکات کلیدی برای پاکسازی گوش سگ

  • از الکل یا پراکسید هیدروژن استفاده نکنید، زیرا این محصولات می توانند به سلول های گوش آسیب برسانند.
  • گوش پاک کن را خیلی عمیق داخل کانال گوش سگ نکنید، زیرا احتمال پارگی پرده گوش وجود دارد.
  • استفاده از گلوله های پنبه یا دستمال مرطوب برای تمیزکردن ابتدای مجرا و لاله گوش اشکالی ندارد.

روش تمیز کردن گوش سگ

  • طبق دستورالعمل مایع پاک کننده عمل کنید.
  • گوش را ببندید و پایه گوش را ماساژ دهید.
  • با گلوله های پنبه ای به آرامی گوش را تمیز کنید.
  • هر داروی تجویز شده را استفاده کنید.
با دامپزشک انلاین یاسان پت در ارتباط باشید 09129629470 دکتر رحمانی.

 

yasan pet shop

پت شاپ آنلاین یاسان پت

پت شاپ آنلاین یاسان پت عرضه کننده انواع محصولات حیوانات خانگی با سابقه درخشان در عرضه تمام محصولات(اعم از غذای سگ و گربه،ابزیان،خزندگان،جوندگان و پرندگان) به صورت جزئی و عمده
با رویکرد عرضه باکیفیت ترین محصولات خارجی مثل رفلکس،رویال کنین،نوتری پت،ساویک و‌…
و محصولات شرکتی داخلی مفید و پرسا و…
باقیمت های مصوب اتحادیه و واردکنندگان
دفتر مرکزی یاسان پت در تهران(پت شاپ غرب تهران) و بوکان میباشد
و امکان ارسال فوری پت شاپ برای تهران و سایر استان ها محیا است.
همچنین چند دکتر دامپزشک(مدیران یاسان پت) به صورت تمام وقت علاوه بر انتخاب و تأیید محصولات
مشاوره رایگان قبل و بعداز خرید محصولات به شما علاقه مندان ارائه میشود.

همچنین ۵ درصد تخفیف بر روی تمام محصولات به افردای که کارت حامی و فعالان محیط زیست و دانشجویان دامپزشکی و دامپزشکان داده میشود.

کلمات کیلیدی:

خرید غذای سگ ,,غذای خشک گربه ,, غذا خشک گربه, غذا خشک سگ رفلکس, غذا خشک سگ ,پت شاپ  ,پت شاپ آنلاین غرب تهران,   پت شاپ آنلاین سگ ,پت شاپ آنلاین گربه, پت شاپ ارسال فوری ,پت شاپ آنلاین شبانه روزی  ,پت شاپ شبانه روزی ,پت شاپ آنلاین کرج  ,  پت شاپ آنلاین بوکان  ,  پت شاپ آنلاین کردستان,  خرید پت شاپ آنلاین , کانال تلگرام پت شاپ آنلاین , همستر, غذا ماهی , غذا جونده, ظرف خاک گربه ارزان ,پت شاپ ارزان تهران  ,غذا ارزان سگ, غذا ارزان گربه , غذا ارزان پرنده , قیمت غذا سگ ,قیمت غذا گربه ,قیمت غذا مرغ مینا،عروس هلندی، طوطی, پت شاپ خزنده  ,پت شاپ پرنده, سگ خانگی درمان شدید اسهال توله سگ ,پت شاپ سفارش انلاین , فروش پت شاپ آنلاین,  پت شاپ آنلاین, خوکچه هندی, خرید لوازم حیوانات خانگی  ,پت شاپ آنلاین حیوانات خانگی  ,پت شاپ آنلاین خرگوش ,پت شاپ آنلاین پونک, بهترین پت شاپ آنلاین تهران, بهترین پت شاپ آنلاین غرب تهران , پت شاپ آنلاین اینستا گرام  پ,ت شاپ آنلاین ارزان ,غذای رویال کنین,پت شاپ ,ادرس پت شاپ(گوگل مپ محلی شماره پت شاپ تهران پت شاپ منطقه۵ تهران,غذا سگ هاسکی
غذا سگ ژرمن,,غذا سگ پامرانین,,غذا سگ شیتزو,,غذا سگ دیجی کالا,,غذا سگ چیست,,,سگ توله,,غذا سگ سرابی,,غذای خشک سگ adi,,غذا نخوردن سگ,,غذای سگ,,غذا سگ/غذا خشک سگ/تشویقی سگ/مکمل سگ/پروبیوتیک سگ/قرص پروبیوتیک سگ/پرزگیر سگ/پرزگیر گربه/پد بهداشتی سگ/پدبهداشتی گربه/خمیردندان سگ/خمیردندان گربه/مسواک گربه/مسواک سگ/شامپو سگ/شامپو گربه/ناخن گیر سگ/ناخن گیر گربه/اسپری استاپر سگ/اسپری ارامبخش سگ/اسپری زخم سگ/اسپری کنه سگ/ظرف غذا سگ/ظرف غذا گربه/قلاده سگ/قلاده اموزشی سگ/قلاده کمری سگ/قلاده کتفی سگ/قلاده3متری سگ/قلاده5 متری سگ/بند قلاده سگ/قلاده لباسی سگ/لباس سگ/باکس حمل سگ/کیف حمل سگ/پارک سگ/اسباب بازی سگ/جای خواب سگ/تخت سگ/تشک سگ/زیرانداز سگ/دامپزشکی/دامپزشکی انلاین/پت شاپ/پت شاپ انلاین/پت شاپ بوکان/غذا گربه/غذا خشک گربه/تشویقی گربه/پوچ گربه/سوپ گربه/تشویقی مدادی گربه/کنسرو گربه/مکمل غذایی گربه/برس سگ/برس گربه/قلاده گربه/قلاده گردنی گربه/قلاده کمری گربه/خاک گربه/ظرف خاک گربه/بتکس حمل گربه/پارک گربه/جای خواب گربه/اسباب بازی گربه/اسپری استاپر گربه/اسپری فرومون گربه/عطر سگ/عطر گربه/پوشاک پرنده/کروات پرنده/قفس پرنده/تاب پرنده/اسباب بازی پرنده/قطره تعلیم ادرار سگ/شیشه شیر سگ/شیشه شیر گربه/شانه سگ/شانه گربه/غذا جونده/غذا همستر/غذا خوکچه هندی/غذا خرگوش/غذا سنجاب/غذا موش/پوشال خرگوش/ پوشال همستر/پوشال جونده/ابخوری پرنده/غذا مینا/غذا طوطی/غذاعروس هلندی/غذا کاسکو/سنگ کلسیم جونده/سنگ کلسیم همستر/سنگ کلسیم خرگوش/سنگ کلسیم خوکچه هندی/سنگ کلسیم پرنده/پت شاپ سعادت اباد,پت شاپ در سعادت اباد, پت شاپ دکتر والی سعادت اباد,پت شاپ سعادت اباد میدان کاج,پت شاپ سعادت آباد,پت شاپ سعادت آباد تلفن,پت شاپ در سعادت آباد,پت شاپ های سعادت اباد,پت شاپ تهران سعادت اباد , پت شاپ شهرک غرب,پت شاپ شهرک غرب,پت شاپ در شهرک غرب,پت شاپ های شهرک غرب,پت شاپ محدوده شهرک غرب,پت شاپ ژیوان,پت شاپ ایران زمین شهرک غرب,پت شاپ سعادت اباد،پت شاپ پرواز،پت شاپ کوی فراز،پت شاپ اسمان،پت شاپ پاک نژاد،پت شاپ سرو غربی،پت شاپ سرو شرقی،پت شاپ فرحزادی،پت شاپ بلوار فرهنگ‌،پت شاپ دریا،پت شاپ درختی،پت شاپ دادمان،پت شاپ مدیریت،پت شاپ خوردین،پت شاپ شهرک غرب،پت شاپ ایوانک،پت شاپ زرافشان،پت شاپ ایران زمین،پت شاپ گیشا،پت شاپ مرزداران،پت شاپ شهرک ازمایش،پت شاپ جلال ال احمد،پت شاپ تهران ویلا،پت شاپ شهرارا،پت شاپ پاتریس،پت شاپ ستارخان، پت شاپ صادقیه،پت شاپ طرشت
پت شاپ صادقیه,پت شاپ در صادقیه تهران,پت شاپ در صادقیه,پت شاپ محدوده صادقیه,پت شاپ کامران صادقیه,پت شاپ در فلکه دوم صادقیه,پت شاپ میدان صادقیه,پت شاپ سمت صادقیه,پت شاپ صادقیه تهران, پت شاپ در ستارخان تهران,پت شاپ انلاین ستارخان,,پت شاپ شبانه روزی ستارخان,ادرس پت شاپ در ستارخان,پت شاپ ستارخان تهران,پت شاپ مرزداران ابراهیمی,پت شاپ در مرزداران,پت شاپ محدوده مرزداران,پت شاپ در بلوار مرزداران,پت شاپ های مرزداران

 

5/5 - (2 امتیاز)
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید