پت شاپ آنلاین یاسان پت غرب تهران پت شاب تهران پت شاب پونک

فروشگاه یاسان پت شاپ - پت شاپ آنلاین تهران شماره نماس جهت خرید ۰۹۱۹۵۷۴۱۸۴۱
آیا می توانید از شامپوی بچه برای سگها یا توله سگها استفاده کنید؟

شستن سگ خود با شامپوی بچه شاید به نظر انتخاب امن و درستی باشد. به هر حال فرمولاسیون آن برای پوست لطیف و حساس ساخته شده. در این پست برایتان توضیح می دهیم که چرا حتی فرمولاسیون شامپوی بچه برای سگ ها پیشنهاد نمی شود.

استفاده همیشگی از شامپو با فرمولاسیون تخصصی برای سگ هنگام استحمام کوتاه ترین پاسخ به این سوال است.

یک شامپوی مناسب بچه که بدون رایحه مصنوعی یا مواد شیمایی می باشد ممکن است برای استفاده بر روی پوشش سگ در شرایط اضطراری بی خطر باشد. ولی این شامپو ها برای استفاده سگ ها ساخته نشده اند و به هر حال می تواند باعث مختل کردن بالانس طبیعی PH پوست سگ شود، بخصوص اگر مرتباً از آن استفاده شود.

بیاید یک نگاه نزدیکتر از اینکه چرا نباید از شامپوی انسان که شامل فرمولاسیون شامپوی بچه می باشد برای سگ استفاده کرد.

آیا شامپو بچه برای استفاده برای سگها امن است؟

در مقدمه ذکر کردیم که بهتر است از استفاده شامپوی انسان برای سگها اجتناب کنید.

به این علت که شامپوی انسان می تواند دارای ترکیباتی باشد که برای انسان امن است ولی برای سگها زیاد آور. همچنین شامپوهای انسانی دارای ترکیبات شیمایی خشن تری می باشند که می تواند باعث تحریک کردن پوست سگ گردد.

در مورد استفاده از شامپوی بچه برای شستن سگ ها چطور؟

این حقیقت دارد که شامپوی بچه ملایم تر و دارای حداقل ترکیبات می باشد. اما شستشوی گاه به گاه سگ با آن زیان آور خواهد بود. این شامپو ها دارای PH بالانس برای پوست سگها نمی باشد. این گفته تمامی برندهای محبوب و معروف از جمله شامپو بچه جانسون را نیر در بر دارد.

سگها بطور طبیعی نسب به انسانها دارای سطح PH قلیایی بالاتری می باشند. شستشو مرتب آنها با شامپوهایی که بیشتر اسیدی هستند می تواند محافظ اسیدی پوست آنها را مختل کند. این یک مانع محافظ است که از ورود باکتری، ویروس و ناخالصی های دیگر به سیستم سگ جلوگیری می کند. همچنین می تواند باعث خشکی و تحریک شدن پوست گردد.

شامپوهای سگ دارای مزایای بسیاری برای آنها می باشد

گذشته از مشکلات جانبی استفاده از شامپو بچه بر روی سگ ، ممکن است پت شما مزایای استفاده از شامپوی سگ را از دست بدهد.

شامپوی بچه طوری ساخته شده که ملایم باشد و بطور مثال شما متوجه می شوید که بخوبی یک شامپوی سگ سنتی آنها را چربی زدایی و تمیز نمی کند. شامپوهای انسانی برای مصرف روزانه طراحی شده اند، در حالی که شامپوهای سگ طوری طراحی شده اند که خیلی کمتر مورد استفاده قرار بگیرند.

همچنین خیلی از شامپوهای سگ شامل ترکیباتی هستند که برای سگها مفید است. که شامل: مرطوب کننده ها می باشد که از خشکی پوست جلوگیری کرده و ریزش موی آنها را کاهش می دهد. محتملا شامپوی بچه حاوی چنین مواد مفیدی نمی باشد. حداقل در مقادیر بهینه برای سگ شما نیست.

اگر انتخاب شما هنگام استحمام استفاده از شامپوی بچه است. بررسی کنید که حاوی ترکیبات طبیعی باشد و حاوی رایحه های مصنوعی، رنگ و مواد نگهدارنده نباشد. شما فقط باید هر چند ماه یکبار برای شستشوی سگ خود از آن استفاده کنید نه بطور منظم.

همچنین سگها دارای لایه های پوست کمتری نسبت به انسانها می باشند. آنها معمولا 3 تا 5 لایه سلول پوست دارند در حالی که پوست انسان 10 الی 15 لایه دارد. این به این معناست که سگها بصورت طبیعی پوست حساس تری دارند که مستعد تحریک شدن می باشد. 

Rate this post