پت شاپ آنلاین یاسان پت غرب تهران پت شاب تهران پت شاب پونک

فروشگاه یاسان پت شاپ - پت شاپ آنلاین تهران شماره نماس جهت خرید ۰۹۱۹۵۷۴۱۸۴۱
بیماری های دهان و دندان گربه و راه‌های درمان آن

بیماری های دهان و دندان گربه و راه‌های درمان آن

 

بروز بیماری‌ دهان و دندان در اکثر حیوانات خانگی و به خصوص گربه‌ها شایع است و مشکلات مربوط به دندان در گربه‌ها معمولا از سه سالگی شروع می‌شود که علاوه بر ایجاد درد و ناراحتی برای گربه‌ها بر ظاهر دندان گربه اثر منفی خواهد ‌داشت و در صورت عدم درمان ممکن است سلامت جسمانی گربه‌ شما را با خطر جدی مواجه سازد. احتمال دارد علائم درد دندان گربه به راحتی قابل تشخیص نباشد، که در اینصورت  تنها از طریق معاینه دامپزشکی آشکار می‌گردد، معمولا علائم مربوط به دندان درد گربه ها به هنگام غذا خوردن مشاهده می‌شود که آنها تمایلی به غذا خوردن نشان نمی‌دهند یا همچنین ممکن است جویدن و غذا خوردن گربه‌ها بیشتر از حد ممکن طول بکشد و حتی احتمال دارد مقداری از غذا از دهانشان بیرون بریزد. یکی از موارد مهمی که در نگه‌داری حیوان خانگی اهمیت دارد علاوه بر تهیه غذای گربه با کیفیت آگاهی از علائم بیماری‌ها و رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری از بیماری‌هاست. در این مقاله علل بیماری دهان و دندان گربه‌ها و روش‌های درمانی و پیشگیرانه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

 علائم بیماری دهان و دندان گربه‌ها

با توجه به اینکه بیشتر گربه‌ها تمایلی به نشان دادن درد ندارند و سعی می‌کنند آن را مخفی کنند، که این می‌تواند برای صاحبان گربه‌ها موضوعی چالش برانگیز باشد. آگاهی از علائم بیماری گربه‌ها کمک بسیاری در حفظ سلامت گربه‌ها خواهد داشت و باعث می‌شود سریعتر بیماری را تشخیص داده ‌شود. بیماری‌های دهان و دندان گربه‌ها باید جدی گرفته شوند، زیرا در صورت عدم درمان می‌تواند عوارض جبران ناپذیری مانند بیماری‌های قلبی و کلیوی را در پی داشته ‌باشد. بهترین اقدام پس از مشاهده علائم دندان درد مراجعه به دامپزشک است. شایع‌ترین علائم مربوط به بیماری دهان و دندان گربه‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

  • کاهش تمایل به خوردن غذاهای خشک: گربه‌هایی که با دندان درد مواجه هستند، تمایلی به خوردن غذاهای خشک ندارند و ترجیح می‌دهند که از مایعات و غذاهای نرم مصرف کنند.
  • کاهش تمایل به غذاهای سفت: در حالت کلی گربه‌ای که دندان درد دارد، علاقه‌ای به غذا خوردن نشان نمی‌دهد به خصوص از خوردن استخوان و یا مواد غذایی سفت خودداری می‌کند.
  • آهسته جویدن غذا: مشکلات دهان و دندان در گربه موجب می‌شود که جوییدن و بلعیدن غذا به کندی صورت گیرد.
  • کاهش وزن:با توجه به اینکه فرآیند جوییدن غذا در گربه‌هایی که از بیماری دهان و دندان رنج می‌برند، بسیار دردناک است، ممکن است حتی گربه‌ها گرسنه باشند و به سمت غذا بروند ولی تمایلی به خوردن آن نشان ندهند.
  • بیرون انداختن غذا از دهان هنگام جویدن: به دلیل درد ناشی از بیماری دهان و دندان در گربه‌ها و طول کشیدن بیش از حد جوییدن غذا، معمولا مشاهده می‌شود که گربه‌ها مقداری از غذا را از دهانشان بیرون می‌ریزند.در این مواقع بهتر است از غذای گربه مرطوب یا سوپ و کنسرو گربه استفاده کنید.
  • افزایش آب دهان: یکی از مواردی در گربه‌ها به هنگام دندان درد شایع است، افزایش ترشح بزاق دهان است.
  • پنجه زدن در دهان: به دلیل ایجاد حس ناخوشایند دندان درد در گربه‌ها، معمولا گربه‌ها به دهانشان پنجه می‌زنند و سعی دارند عامل درد را به صاحب خود نشان دهند.
  • مقاومت جدید در برابر لمس دهان: مشاهده شده‌است که گربه‌هایی که با بیماری دهان و دندان مواجه هستند، مقاومت زیادی در برابر معاینه کردن دهان و دندان خود نشان می‌دهند و حتی در برخی موارد دامپزشکان جهت معاینه دندان از داروهای بیهوشی استفاده می‌کنند.
  • بوی بد دهان: یکی از دلایل دندان درد تجمع باکتری‌ها در دندان و ایجاد جرم و پلاک دندانی است که عاملی بر ایجاد بوی نامطبوع در دهان گربه‌ها می‌گردد.
  • لق شدن دندان‌ها: لق شدگی دندان‌های گربه از علائم شایع بیماری دهان و دندان گربه‌هاست و ممکن است بر اثر برخورد و یا جوییدن جسم سخت صورت گیرد.
  • تورم در پوزه: التهاب در پوزه گربه‌ها یکی دیگر از علائمی است که ناشی از مشکلات دهان و دندان گربه‌هاست.
  • التهاب و خونریزی لثه: در صورت عدم رعایت بهداشت، تجمع باکتری‌ها و ایجاد پلاک‌های دندانی گربه‌ها باعث به وجود آمدن عفونت و التهاب در لثه‌ها می‌گردد.
  • تغییر خلق و خو: از نشانه‌های مهم وجود بیماری دهان و دندان در گربه می‌توان به تغییر عادت‌ها، بی‌قراری، بی‌حالی، تحریک‌پذیری و اختلال خواب اشاره کرد.

بیماری های دهان و دندان گربه و راه‌های درمان آن

بیماری‌های دهان و دندان گربه

  • تارتار در دندان‌های گربه

پلاک (جرم) دندان‌ها ناشی از ترشح بزاق، غذای گیر کرده در لابلای دندان‌ها و  تجمع باکتری‌های مضر در دهان گربه‌هاست. در صورتی که پلاک‌های دندانی روی هم انباشته شوند، تبدیل به یک ماده سفتی به نام تارتار می‌شوند. تارتار می‌تواند باعث عفونت و التهاب در لثه‌های گربه‌ها شود و به عصب‌ها و بافت دندان‌ها آسیب وارد کند.

  • التهاب و عفونت لثه‌های گربه

التهاب لثه‌ها به علت عدم رعایت بهداشت و تجمع باکتری‌ها و جرم‌های دندانی در اطراف لثه‌ها صورت می‌گیرد،  همچنین التهاب و عفونت لثه‌ها ممکن است، کل دهان گربه را تحت تاثیر قرار دهد. که با علائمی مانند قرمزی، خونریزی و درد همراه است.

  • آبسه کردن ریشه دندان گربه‌ها
همه چیز درباره غذای گربه خیابانی
مطالعه

مهم‌ترین علت آبسه دندان در گربه‌ها ناشی از شکستگی دندان‌هاست و دندان‌های آسیب دیده  بیشتر در معرض عفونت و ورود باکتری‌ها هستند، باکتری‌ها به راحتی می‌توانند به زیر لثه نفوذ کرده و باعث به وجود آمدن آبسه در ریشه دندان گربه‌ها شوند. معمولا دندان‌های نیش گربه‌ها بیشتر در معرض شکستگی هستند. آبسه ریشه دندان معمولا با داروهای آنتی‌بیوتیک قابل درمان هستند.

  • ژنژیووستوماتیت در دندان گربه‌ها

ژنژیووستوماتیت ناشی از عفونت ویروسی است که منجر به التهاب و درد در لثه‌های گربه می‌شود. این بیماری معمولا بر اثر واکنش سیستم ایمنی به بیماری آنفولانزا گربه‌ها و همچنین به علت وجود تارتار در لثه‌ گربه رخ می‌دهد.

  • بیماری پریودنتال در گربه‌ها

دندان‌های کج و نامرتب عامل مهمی برای بروز بیماری پریودنتال در گربه‌هاست و باکتری‌ها به راحتی در لثه‌ها و دندان‌های گربه‌ها تجمع می‌کنند و با تشکیل جرم و پلاک زمینه عفونت و التهاب لثه‌ها را فراهم می‌کنند.

  • تومورهای دهان در گربه‌ها

یکی از بیماری‌های شایع در گربه‌ها به وجود آمدن تومورهای خوش خیم و همچنین بد خیم در دهان است. که لازم است به سرعت تشخیص داده شود. که اغلب با جراحی و برداشتن توده‌ها و طی کردن مراحل درمانی و دارویی قابل درمان هستند.

  • استوماتیت در گربه‌ها

این بیماری در اثر واکنش سیستم ایمنی به تارتارهای دندانی به وجود می‌آید و باعث به وجود آمدن حفره‌های قرمز و دردناک در دهان گربه‌ها می‌شود که با درد و التهاب شدید همراه است.

  • مال اکلوژن در گربه‌ها

این بیماری بر اثر عدم تراز بودن فک و دندان‌ها به وجود می‌آید که علاوه بر تاثیر منفی در ظاهر باعث به وجود آمدن مشکلات جدی در دهان و دندان و ساییدن غیرطبیعی دندان‌ها در گربه‌ها می‌‌شود.Brushing The Cats Teeth Scaled 1

علل به‌وجود آمدن بیماری‌های دهان و دندان در گربه‌ها

بیماری‌های دهان و دندان در گربه‌ها بسیار شایع است، که مهم‌ترین عامل به وجود آمدن آن عدم رعایت مسائل بهداشتی و تشخیص و درمان دیر هنگام مشکلات مربوط به دهان و دندان است. اگر شما گربه خانگی دارید لازم است با آگاهی از علت به وجود آمدن بیماری‌های دندان در گربه‌ها با اقدامات پیش‌گیرانه مانع از تشدید بیماری شوید.

  • رژیم غذایی نامناسب

نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه داشت، استفاده از مواد غذایی مخصوص گربه‌ها است که شامل ویتامین‌ها و مواد مغذی سازگار با متابولیسم بدنی گربه‌هاست و باعث تقویت سیستم ایمنی گربه‌ شما می‌شود. مصرف مواد غذایی نامناسب احتمال ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان در گربه‌ها را بالا می‌برد و حتی ممکن گربه شما نتواند آن را به راحتی بجود. شما می‌توانید برای خرید مواد غذایی مخصوص گربه‌ها با مراجعه به پت شاپ آنلاین یاسان به راحتی ثبت سفارش کرده و محصول مورد نظر را در سریعترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

از مهم‌ترین عوامل ایجاد مشکلات دهان و دندان در گربه‌ها عدم توجه به مسائل بهداشتی است و باعث ایجاد تارتار دندانی و در نتیجه عفونت لثه‌ها می‌گردد. لازم است برای جلوگیری از این موارد به صورت روزانه دندان‌های گربه خود را مسواک بزنید و از خمیر دندان و ژل‌های مخصوص گربه‌ها استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به پت شاپ آنلاین تام و جری تمامی مواد و لوازم مربوط به بهداشت دهان و دندان گربه‌ها را خریداری نمایید.

  • عفونت‌های ویروسی و باکتریایی

در صورت ابتلای گربه‌ها به عفونت‌های باکتریایی و ویروسی مانند آنفولانزا سیستم ایمنی گربه تحریک شده و می‌تواند باعث التهاب لثه‌ها شود. شما می‌تواند با تهیه مکمل‌ها و ویتامین‌های مورد نیاز بدن گربه‌تان، سیستم ایمنی حیوان خانگی خود را تقویت کنید. پت شاپ یاسان با ارائه انواع ویتامین‌ها و مکمل‌ها از برندهای معتبر، نیاز گربه شما را برطرف خواهد کرد.

  • بیماری‌های کلیوی

با توجه به اینکه وظیفه کلیه‌ها در بدن تصفیه خون است و اگر کلیه‌ها وظایف خود را  به درستی انجام ندهند و اگر گربه شما مبتلا به بیماری مزمن کلیوی باشد، باعث تجمع اوره در خون گربه‌ها می‌شود. سم اوره می‌تواند باعث  ایجاد بوی بد در دهان گربه و همچنین بروز زخم در لثه‌ها شود.

  • نقص سیستم ایمنی

بی‌توجهی به مسائل بهداشتی و همچنین عدم داشتن تغذیه سالم و مناسب با فیزیولوژی بدن گربه‌ها، باعث تضعیف سیستم ایمنی و همچنین احتمال ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان را افزایش می‌دهد.

  • ضربه‌های ناشی از تصادف

در اثر برخورد ناشی از ضربه در تصادفات، که می‌تواند باعث به وجود آمدن آسیب جدی در دندان‌ها و فک گربه‌ها شود و آنها را مستعد ابتلا به عفونت و التهاب لثه و دندان کند.

درمان بیماری‌های دهان و دندان در گربه

درمان بیماری‌های دهان و دندان در گربه‌ها براساس نوع بیماری و مشکل به وجود آمده متفاوت خواهد بود. با توجه به اینکه گربه‌ها نسبت به معاینه دهان و دندان خود واکنش منفی نشان می‌دهند معمولا با استفاده از داروهای بی‌حسی و بیهوشی اقدامات درمانی لازم انجام می‌شود. که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود:

  • تجویز داروهای آنتی بیوتیک

جهت کنترل و درمان عفونت لثه و دندان‌ها، دامپزشکان داروهای آنتی بیوتیک را در دوزهای مناسب به صورت تزریقی و یا خوراکی تجویز می‌کنند.

  • تجویز داروهای ضد التهابی
راهنمای خرید غذای گربه (غذای خشک و مرطوب)
مطالعه

جهت کاهش درد و همچنین درمان التهاب لثه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • جرم‌گیری دندان

در صورت وجود پلاک‌ها و جرم‌های دندانی، دامپزشکان با استفاده از داروهای بیهوشی، گربه را بیهوش کرده و سپس اقدام به جرم‌گیری و برداشتن پلاک‌های دندانی می‌‌‌کنند.

  • کشیدن دندان

در صورتی که ریشه دندان گربه‌ها دچار عفونت شدید شود

پت شاپ آنلاینyasan

yasan pet shop

پت شاپ آنلاین یاسان پت

پت شاپ آنلاین یاسان پت عرضه کننده انواع محصولات حیوانات خانگی با سابقه درخشان در عرضه تمام محصولات(اعم از غذای سگ و گربه،ابزیان،خزندگان،جوندگان و پرندگان) به صورت جزئی و عمده
با رویکرد عرضه باکیفیت ترین محصولات خارجی مثل رفلکس،رویال کنین،نوتری پت،ساویک و‌…
و محصولات شرکتی داخلی مفید و پرسا و…
باقیمت های مصوب اتحادیه و واردکنندگان
دفتر مرکزی یاسان پت در تهران(پت شاپ غرب تهران) و بوکان میباشد
و امکان ارسال فوری پت شاپ برای تهران و سایر استان ها محیا است.
همچنین چند دکتر دامپزشک(مدیران یاسان پت) به صورت تمام وقت علاوه بر انتخاب و تأیید محصولات
مشاوره رایگان قبل و بعداز خرید محصولات به شما علاقه مندان ارائه میشود.

همچنین ۵ درصد تخفیف بر روی تمام محصولات به افردای که کارت حامی و فعالان محیط زیست و دانشجویان دامپزشکی و دامپزشکان داده میشود.

کلمات کیلیدی:

خرید غذای سگ ,,غذای خشک گربه ,, غذا خشک گربه, غذا خشک سگ رفلکس, غذا خشک سگ ,پت شاپ  ,پت شاپ آنلاین غرب تهران,   پت شاپ آنلاین سگ ,پت شاپ آنلاین گربه, پت شاپ ارسال فوری ,پت شاپ آنلاین شبانه روزی  ,پت شاپ شبانه روزی ,پت شاپ آنلاین کرج  ,  پت شاپ آنلاین بوکان  ,  پت شاپ آنلاین کردستان,  خرید پت شاپ آنلاین , کانال تلگرام پت شاپ آنلاین , همستر, غذا ماهی , غذا جونده, ظرف خاک گربه ارزان ,پت شاپ ارزان تهران  ,غذا ارزان سگ, غذا ارزان گربه , غذا ارزان پرنده , قیمت غذا سگ ,قیمت غذا گربه ,قیمت غذا مرغ مینا،عروس هلندی، طوطی, پت شاپ خزنده  ,پت شاپ پرنده, سگ خانگی درمان شدید اسهال توله سگ ,پت شاپ سفارش انلاین , فروش پت شاپ آنلاین,  پت شاپ آنلاین, خوکچه هندی, خرید لوازم حیوانات خانگی  ,پت شاپ آنلاین حیوانات خانگی  ,پت شاپ آنلاین خرگوش ,پت شاپ آنلاین پونک, بهترین پت شاپ آنلاین تهران, بهترین پت شاپ آنلاین غرب تهران , پت شاپ آنلاین اینستا گرام  پ,ت شاپ آنلاین ارزان ,غذای رویال کنین,پت شاپ ,ادرس پت شاپ(گوگل مپ محلی شماره پت شاپ تهران پت شاپ منطقه۵ تهران,غذا سگ هاسکی
غذا سگ ژرمن,,غذا سگ پامرانین,,غذا سگ شیتزو,,غذا سگ دیجی کالا,,غذا سگ چیست,,,سگ توله,,غذا سگ سرابی,,غذای خشک سگ adi,,غذا نخوردن سگ,,غذای سگ,,غذا سگ/غذا خشک سگ/تشویقی سگ/مکمل سگ/پروبیوتیک سگ/قرص پروبیوتیک سگ/پرزگیر سگ/پرزگیر گربه/پد بهداشتی سگ/پدبهداشتی گربه/خمیردندان سگ/خمیردندان گربه/مسواک گربه/مسواک سگ/شامپو سگ/شامپو گربه/ناخن گیر سگ/ناخن گیر گربه/اسپری استاپر سگ/اسپری ارامبخش سگ/اسپری زخم سگ/اسپری کنه سگ/ظرف غذا سگ/ظرف غذا گربه/قلاده سگ/قلاده اموزشی سگ/قلاده کمری سگ/قلاده کتفی سگ/قلاده3متری سگ/قلاده5 متری سگ/بند قلاده سگ/قلاده لباسی سگ/لباس سگ/باکس حمل سگ/کیف حمل سگ/پارک سگ/اسباب بازی سگ/جای خواب سگ/تخت سگ/تشک سگ/زیرانداز سگ/دامپزشکی/دامپزشکی انلاین/پت شاپ/پت شاپ انلاین/پت شاپ بوکان/غذا گربه/غذا خشک گربه/تشویقی گربه/پوچ گربه/سوپ گربه/تشویقی مدادی گربه/کنسرو گربه/مکمل غذایی گربه/برس سگ/برس گربه/قلاده گربه/قلاده گردنی گربه/قلاده کمری گربه/خاک گربه/ظرف خاک گربه/بتکس حمل گربه/پارک گربه/جای خواب گربه/اسباب بازی گربه/اسپری استاپر گربه/اسپری فرومون گربه/عطر سگ/عطر گربه/پوشاک پرنده/کروات پرنده/قفس پرنده/تاب پرنده/اسباب بازی پرنده/قطره تعلیم ادرار سگ/شیشه شیر سگ/شیشه شیر گربه/شانه سگ/شانه گربه/غذا جونده/غذا همستر/غذا خوکچه هندی/غذا خرگوش/غذا سنجاب/غذا موش/پوشال خرگوش/ پوشال همستر/پوشال جونده/ابخوری پرنده/غذا مینا/غذا طوطی/غذاعروس هلندی/غذا کاسکو/سنگ کلسیم جونده/سنگ کلسیم همستر/سنگ کلسیم خرگوش/سنگ کلسیم خوکچه هندی/سنگ کلسیم پرنده/پت شاپ سعادت اباد,پت شاپ در سعادت اباد, پت شاپ دکتر والی سعادت اباد,پت شاپ سعادت اباد میدان کاج,پت شاپ سعادت آباد,پت شاپ سعادت آباد تلفن,پت شاپ در سعادت آباد,پت شاپ های سعادت اباد,پت شاپ تهران سعادت اباد , پت شاپ شهرک غرب,پت شاپ شهرک غرب,پت شاپ در شهرک غرب,پت شاپ های شهرک غرب,پت شاپ محدوده شهرک غرب,پت شاپ ژیوان,پت شاپ ایران زمین شهرک غرب,پت شاپ سعادت اباد،پت شاپ پرواز،پت شاپ کوی فراز،پت شاپ اسمان،پت شاپ پاک نژاد،پت شاپ سرو غربی،پت شاپ سرو شرقی،پت شاپ فرحزادی،پت شاپ بلوار فرهنگ‌،پت شاپ دریا،پت شاپ درختی،پت شاپ دادمان،پت شاپ مدیریت،پت شاپ خوردین،پت شاپ شهرک غرب،پت شاپ ایوانک،پت شاپ زرافشان،پت شاپ ایران زمین،پت شاپ گیشا،پت شاپ مرزداران،پت شاپ شهرک ازمایش،پت شاپ جلال ال احمد،پت شاپ تهران ویلا،پت شاپ شهرارا،پت شاپ پاتریس،پت شاپ ستارخان، پت شاپ صادقیه،پت شاپ طرشت
پت شاپ صادقیه,پت شاپ در صادقیه تهران,پت شاپ در صادقیه,پت شاپ محدوده صادقیه,پت شاپ کامران صادقیه,پت شاپ در فلکه دوم صادقیه,پت شاپ میدان صادقیه,پت شاپ سمت صادقیه,پت شاپ صادقیه تهران, پت شاپ در ستارخان تهران,پت شاپ انلاین ستارخان,,پت شاپ شبانه روزی ستارخان,ادرس پت شاپ در ستارخان,پت شاپ ستارخان تهران,پت شاپ مرزداران ابراهیمی,پت شاپ در مرزداران,پت شاپ محدوده مرزداران,پت شاپ در بلوار مرزداران,پت شاپ های مرزداران

 

5/5 - (2 امتیاز)
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید