پت شاپ آنلاین یاسان پت غرب تهران پت شاب تهران پت شاب پونک

فروشگاه یاسان پت شاپ - پت شاپ آنلاین تهران شماره نماس جهت خرید ۰۹۱۹۵۷۴۱۸۴۱
علت نفس نفس زدن سگ چیست؟

علت نفس نفس زدن سگ چیست؟

 

نفس نفس زدن در سگ‌ها در بیشتر مواقع، یک رفتار عادی تلقی می‌شود و معمولا بعد از انجام فعالیت‌‌های حرکتی و یا در فصول گرم سال به وضوح قابل مشاهده است. اما در برخی موارد ممکن است نفس نفس زدن طولانی مدت سگ‌ها در شرایط و زمان خاص نگران کننده به نظر برسد. در صورتی که له له زدن همراه با علائم دیگری همچون خر‌خر کردن، سرفه کردن و یا ایجاد صداهای غیرعادی از مجاری تنفسی همراه باشد، ممکن نشانگر یک مشکل حاد در سلامت جسمانی و روانی سگ شما باشد. اگر شما از سگ‌ها مراقبت می‌کنید لازم است که آگاهی کاملی از دلایل له له زدن سگ‌ها داشته باشید و بتوانید فرق نفس نفس زدن طبیعی و غیرطبیعی در سگ‌ خود تشخیص دهید و بتوانید در صورت بروز مشکل با مراجعه سریع به دامپزشک، سگ خود را درمان کنید. در این مقاله اطلاعات جامعی را در این خصوص ارائه می‌دهیم.

 

دلایل نفس نفس زدن بیش از حد سگ

با توجه به اینکه سگ‌ها غدد عرق ندارند و فقط از طریق دهان و نفس نفس زدن می‌توانند گرما را از خود دور کنند. به همین دلیل ممکن است له له زدن سگ‌تان نگران کننده نباشد. توصیه می‌شود در فضای خواب سگ‌تان تهویه مطبوع نصب کنید تا آن‌ها دچار مشکل نشوند. همچنین شما باید به دقت رفتار و شرایط جسمانی سگ خود را زیر نظر داشته‌باشید و با آشنایی با علل نفس نفس زدن سگ‌ها بتوانید تشخیص درستی از عادی بودن و یا غیرعادی بودن له له زدن حیوان خانگی خود داشته‌باشید که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم:

  • گرمازدگی

گرمازدگی از مهم‌ترین عوامل شناخته‌ شده در له له زدن سگ‌هاست. در فصول گرم سال دمای حرارت بدن سگ‌ها افزایش پیدا می‌کند و منجر به تشنگی شدید، اسهال، استفراغ و افزایش ضربان قلب در سگ‌ها می‌شود و حتی احتمال دارد سگتان دچار تشنج شود. توصیه می‌شود در فصول گرم سال مایعات کافی را در اختیار سگ خود قرار دهید و در صورت مشاهده تنفس غیرعادی دمای بدن و نبض سگتان را اندازه بگیرید و در صورتی که درجه حرارت بدن بالاتر از 39 درجه سانتی‌گراد بود، در اسرع وقت به کلینیک دامپزشکی مراجعه نمایید.

  • فلج حنجره

اگر سگتان به هنگام تنفس دچار مشکل می‌شود و ماهیچه و غضروف‌های حنجره به درستی باز و بسته نمی‌شوند، در این حالت مسدود شدن راه هوایی منجر به له له زدن سگ شما می‌شود که علائمی از بیماری فلج حنجره است.

  • بیماری ریه

ریه وظیفه اکسیژن رسانی به جریان خون و سلول ها را برعهده دارد، زمانی که سگ شما دچار بیماری ریوی شده‌باشد، بافت‌های بدن با کمبود اکسیژن مواجه خواهند شد و سگتان به سختی و همراه با خس خس کردن نفس خواهد کشید.

  • بیماری قلبی

در صورتی که سگ شما دچار بیماری قلبی باشد. به علت عدم توانایی قلب در پمپاژ کردن خون و اکسیژن رسانی به سلول‌ها و بافت‌های بدن، می‌تواند باعث بروز علائمی همچون تنگی نفس، له له زدن، خستگی و بی حالی شود. که لازم با تشخیص سریع و مراجعه به دامپزشک اقدامات درمانی را در جهت رفع این مشکل انجام دهید تا از وخیم شدن حالت جسمانی سگ‌تان جلوگیری کنید.

  • بیماری کوشینگ

بیماری کوشینگ در اثر فعالیت بیش از حد غده فوق کلیوی ایجاد می‌گردد، این غده وظیفه تولید هورمون کورتیزول و همچنین تنظیم مایعات در بدن سگ‌ها را برعهده دارد. در صورتی که تعادل این هورمون دچار اختلال شود، با تولید بیش از حد کورتیزول علائمی همچون نفس نفس زدن، تشنگی شدید و خستگی را در پی خواهد‌داشت.

Dog Panting Scaled
  • ترس و اضطراب

نفس نفس زدن سگ در مواقعی که دچار ترس و اضطراب ناشی از صدا و یا عکس‌العمل دفاعی در برابر حوادث غیر مترقبه باشد، طبیعی است. در صورتی که ترس و اضطراب در سگتان حالت مزمن داشته‌باشد می‌تواند سلامت روانی حیوان خانگی شما را به خطر بیاندازد. اضطراب در سگ‌ها معمولا با علائمی همچون ریزش آب دهان، پهن شدن گوش‌ها، گشاد شدن مردمک چشم، لرزش بدن و پا‌ها و همچنین از دست دادن کنترل ادرار همراه است.

  • درد

در برخی از موارد، سگ‌ها برای نشان دادن علائم درد و ناراحتی از له له زدن مکرر استفاده می‌کند. ممکن است سگ‌تان در اثر برخورد با جسم سخت و فرو رفتن آن در بدنش احساس ناراحتی ‌کند و یا اینکه دچار حالت تهوع شده‌‌ باشد که لازم است شما به عنوان صاحب سگ، برای شناسایی درد و ناراحتی در سگ‌تان علائم بالینی حیوان خانگی خود را زیر نظر داشته‌باشید. اگر سگتان بدون دلیل و حتی زمانی که فعالیت بدنی خاصی ندارد، نفس نفس بزند، می‌تواند ناشی از یک درد یا زخم نهفته در بدن سگ شما باشد.

  • کم خونی

کم خونی ناشی از سطح پایین گلبول‌های قرمز است و این عامل باعث می‌شود که اکسیژن کافی به بافت‌های بدن سگ‌ها نرسد. از علائم شایع کم خونی در سگ‌ها می‌توان به مواردی همچون ضعف، رنگ‌پریدگی، بی‌اشتهایی، له له زدن اشاره کرد.

  • مصرف داروهای استروئیدی

در صورتی که سگ شما برای درمان بیماری از داروهای استروئیدی مصرف می‌کند، می‌تواند علائمی همچون نفس نفس زدن بیش از حد را تجربه کند، زیرا این دارو باعث افزایش کورتیزول در بدن سگ‌ها می‌شود. که نیازی به نگرانی ندارد و با کاهش و یا قطع مصرف آن تحت نظر دامپزشک، این علائم از بین می‌رود.

  • افزایش وزن

چاقی و افزایش وزن در سگ‌ها موجب افزایش دمای بدن و همچنین باعث بروز مشکل در انجام تحرکات بدنی می‌شود،  بسیاری از سگ‌هایی که اضافه وزن دارند بعد از انجام فعالیت حرکتی شروع به له له زدن می‌کنند که لازم است تحت نظر دامپزشک رژیم غذایی مناسبی را برای سگتان در نظر بگیرید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به پت شاپ آنلاین ماداگاسکار بهترین غذای سگ و غذای درمانی سگ را تهیه نمایید.

  • تب

در صورتی که سگ شما دچار بیماری و عفونت شده‌باشد، در اثر واکنش سیستم ایمنی دمای بدن سگ شما بالا می‌رود. تب با علائمی همچون ضعف و بی‌حالی و کاهش اشتها همراه است. لازم است شما با استفاده از تب سنج درجه حرارت سگ‌تان را مرتب اندازه بگیرد و در صورتی که این دما بالاتر از 39 درجه سانتی‌گراد باشد فورا به کلینیک دامپزشکی مراجعه نمایید.

  • دلایل ژنتیکی و نژادی

برخی از نژاد سگ‌ها مانند نژاد براکی و پاگ به دلیل داشتن پوزه و بینی کوتاه از مشکلات تنفسی رنج می‌برند و نسبت به سایر نژادها بیشتر از حد معمول نفس نفس می‌زنند و مستعد گرمازدگی هستند. که این اختلال در دستگاه تنفسی باعث می‌شود که راه هوایی به اندازه‌ای که لازم است باید باز نشود و باعث ایجاد یک صدای غیرعادی همچون خرخر کردن شود.

  • عمل جراحی

معمولا سگ‌هایی که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، له له می‌زنند که می‌تواند ناشی از درد در محل بخیه و یا اضطراب از محیط بیمارستانی باشد که نگران کننده نیست.

روش‌های تشخیص نفس نفس زدن غیرعادی در سگ‌ها

در حالت عادی سگ‌ها برای کاهش گرمای اضافی بدن نفس نفس می‌زنند، که امری عادی و فیزیولوژیکی می‌باشد و طبیعی است که سگ شما بعد از انجام فعالیت بدنی در هوای گرم له له بزند. در صورتی که له له زدن سگتان ناشی از ترس و یا گرمای هوا نباشد، می‌تواند غیرعادی تلقی شود. که شما می‌توانید با بررسی الگوهای رفتاری سگ خود به آن پی ببرید. که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  • اگر تنفس سگتان سریعتر و با صدای بلندتر از حد معمول به نظر برسد.
  • اگر نفس نفس زدن در زمانی که هوا بیش از حد گرم نیست، رخ دهد.
  • اگر در مقایسه با الگوهای طبیعی، نفس نفس زدن سگتان بیش از حد به نظر  برسد.
  • اگر له له زدن با تلاش و سختی بیشتر از حد معمول رخ دهد.
  • اگر صدا یا عامل مضطرب کننده‌ای برای ترسیدن سگ نباشد.
  • نفس نفس زدن در حالی که زبانشان به سمت بالا خم شده‌باشد.
  • اگر سگ شما دچار بی‌حالی و کم تحرکی باشد.
  • اگر رنگ زبان سگ شما به رنگ آبی و یا سفید تغییر رنگ پیدا کند.

با بررسی موارد ذکر شده می‌توان تشخیص داد که نفس نفس زدن سگتان غیرعادی است و مراجعه به کلینیک دامپزشکی جهت بررسی و درمان علت له له زدن ضروری است.

Dog Panting And Restless

اقدامات ضروری به هنگام نفس نفس زدن سگ‌ها

در صورتی که سگ‌تان له له می‌زند، با بررسی دلایل آن و راه‌های تشخیصی که در این مقاله ذکر شده است، طبیعی و یا غیرطبیعی بودن نفس نفس زدن را شناسایی کنید. در صورتی که احساس می‌کنید این کار غیرعادی است، مراحل زیر را برای سگتان انجام دهید:

  • توقف فعالیت ورزشی و بازی
  • اندازه‌گیری دمای بدن سگ
  • اندازه‌گیری نبض و ضربان قلب
  • بردن سگ به محیط خنک
  • نوشیدن آب و مایعات کافی به خصوص در روزهای گرم
  • بردن به مکان‌های آرام و به دور از استرس

پت شاپ آنلاینyasan

yasan pet shop

پت شاپ آنلاین یاسان پت

پت شاپ آنلاین یاسان پت عرضه کننده انواع محصولات حیوانات خانگی با سابقه درخشان در عرضه تمام محصولات(اعم از غذای سگ و گربه،ابزیان،خزندگان،جوندگان و پرندگان) به صورت جزئی و عمده
با رویکرد عرضه باکیفیت ترین محصولات خارجی مثل رفلکس،رویال کنین،نوتری پت،ساویک و‌…
و محصولات شرکتی داخلی مفید و پرسا و…
باقیمت های مصوب اتحادیه و واردکنندگان
دفتر مرکزی یاسان پت در تهران(پت شاپ غرب تهران) و بوکان میباشد
و امکان ارسال فوری پت شاپ برای تهران و سایر استان ها محیا است.
همچنین چند دکتر دامپزشک(مدیران یاسان پت) به صورت تمام وقت علاوه بر انتخاب و تأیید محصولات
مشاوره رایگان قبل و بعداز خرید محصولات به شما علاقه مندان ارائه میشود.

همچنین ۵ درصد تخفیف بر روی تمام محصولات به افردای که کارت حامی و فعالان محیط زیست و دانشجویان دامپزشکی و دامپزشکان داده میشود.

کلمات کیلیدی:

خرید غذای سگ ,,غذای خشک گربه ,, غذا خشک گربه, غذا خشک سگ رفلکس, غذا خشک سگ ,پت شاپ  ,پت شاپ آنلاین غرب تهران,   پت شاپ آنلاین سگ ,پت شاپ آنلاین گربه, پت شاپ ارسال فوری ,پت شاپ آنلاین شبانه روزی  ,پت شاپ شبانه روزی ,پت شاپ آنلاین کرج  ,  پت شاپ آنلاین بوکان  ,  پت شاپ آنلاین کردستان,  خرید پت شاپ آنلاین , کانال تلگرام پت شاپ آنلاین , همستر, غذا ماهی , غذا جونده, ظرف خاک گربه ارزان ,پت شاپ ارزان تهران  ,غذا ارزان سگ, غذا ارزان گربه , غذا ارزان پرنده , قیمت غذا سگ ,قیمت غذا گربه ,قیمت غذا مرغ مینا،عروس هلندی، طوطی, پت شاپ خزنده  ,پت شاپ پرنده, سگ خانگی درمان شدید اسهال توله سگ ,پت شاپ سفارش انلاین , فروش پت شاپ آنلاین,  پت شاپ آنلاین, خوکچه هندی, خرید لوازم حیوانات خانگی  ,پت شاپ آنلاین حیوانات خانگی  ,پت شاپ آنلاین خرگوش ,پت شاپ آنلاین پونک, بهترین پت شاپ آنلاین تهران, بهترین پت شاپ آنلاین غرب تهران , پت شاپ آنلاین اینستا گرام  پ,ت شاپ آنلاین ارزان ,غذای رویال کنین,پت شاپ ,ادرس پت شاپ(گوگل مپ محلی شماره پت شاپ تهران پت شاپ منطقه۵ تهران,غذا سگ هاسکی
غذا سگ ژرمن,,غذا سگ پامرانین,,غذا سگ شیتزو,,غذا سگ دیجی کالا,,غذا سگ چیست,,,سگ توله,,غذا سگ سرابی,,غذای خشک سگ adi,,غذا نخوردن سگ,,غذای سگ,,غذا سگ/غذا خشک سگ/تشویقی سگ/مکمل سگ/پروبیوتیک سگ/قرص پروبیوتیک سگ/پرزگیر سگ/پرزگیر گربه/پد بهداشتی سگ/پدبهداشتی گربه/خمیردندان سگ/خمیردندان گربه/مسواک گربه/مسواک سگ/شامپو سگ/شامپو گربه/ناخن گیر سگ/ناخن گیر گربه/اسپری استاپر سگ/اسپری ارامبخش سگ/اسپری زخم سگ/اسپری کنه سگ/ظرف غذا سگ/ظرف غذا گربه/قلاده سگ/قلاده اموزشی سگ/قلاده کمری سگ/قلاده کتفی سگ/قلاده3متری سگ/قلاده5 متری سگ/بند قلاده سگ/قلاده لباسی سگ/لباس سگ/باکس حمل سگ/کیف حمل سگ/پارک سگ/اسباب بازی سگ/جای خواب سگ/تخت سگ/تشک سگ/زیرانداز سگ/دامپزشکی/دامپزشکی انلاین/پت شاپ/پت شاپ انلاین/پت شاپ بوکان/غذا گربه/غذا خشک گربه/تشویقی گربه/پوچ گربه/سوپ گربه/تشویقی مدادی گربه/کنسرو گربه/مکمل غذایی گربه/برس سگ/برس گربه/قلاده گربه/قلاده گردنی گربه/قلاده کمری گربه/خاک گربه/ظرف خاک گربه/بتکس حمل گربه/پارک گربه/جای خواب گربه/اسباب بازی گربه/اسپری استاپر گربه/اسپری فرومون گربه/عطر سگ/عطر گربه/پوشاک پرنده/کروات پرنده/قفس پرنده/تاب پرنده/اسباب بازی پرنده/قطره تعلیم ادرار سگ/شیشه شیر سگ/شیشه شیر گربه/شانه سگ/شانه گربه/غذا جونده/غذا همستر/غذا خوکچه هندی/غذا خرگوش/غذا سنجاب/غذا موش/پوشال خرگوش/ پوشال همستر/پوشال جونده/ابخوری پرنده/غذا مینا/غذا طوطی/غذاعروس هلندی/غذا کاسکو/سنگ کلسیم جونده/سنگ کلسیم همستر/سنگ کلسیم خرگوش/سنگ کلسیم خوکچه هندی/سنگ کلسیم پرنده/پت شاپ سعادت اباد,پت شاپ در سعادت اباد, پت شاپ دکتر والی سعادت اباد,پت شاپ سعادت اباد میدان کاج,پت شاپ سعادت آباد,پت شاپ سعادت آباد تلفن,پت شاپ در سعادت آباد,پت شاپ های سعادت اباد,پت شاپ تهران سعادت اباد , پت شاپ شهرک غرب,پت شاپ شهرک غرب,پت شاپ در شهرک غرب,پت شاپ های شهرک غرب,پت شاپ محدوده شهرک غرب,پت شاپ ژیوان,پت شاپ ایران زمین شهرک غرب,پت شاپ سعادت اباد،پت شاپ پرواز،پت شاپ کوی فراز،پت شاپ اسمان،پت شاپ پاک نژاد،پت شاپ سرو غربی،پت شاپ سرو شرقی،پت شاپ فرحزادی،پت شاپ بلوار فرهنگ‌،پت شاپ دریا،پت شاپ درختی،پت شاپ دادمان،پت شاپ مدیریت،پت شاپ خوردین،پت شاپ شهرک غرب،پت شاپ ایوانک،پت شاپ زرافشان،پت شاپ ایران زمین،پت شاپ گیشا،پت شاپ مرزداران،پت شاپ شهرک ازمایش،پت شاپ جلال ال احمد،پت شاپ تهران ویلا،پت شاپ شهرارا،پت شاپ پاتریس،پت شاپ ستارخان، پت شاپ صادقیه،پت شاپ طرشت
پت شاپ صادقیه,پت شاپ در صادقیه تهران,پت شاپ در صادقیه,پت شاپ محدوده صادقیه,پت شاپ کامران صادقیه,پت شاپ در فلکه دوم صادقیه,پت شاپ میدان صادقیه,پت شاپ سمت صادقیه,پت شاپ صادقیه تهران, پت شاپ در ستارخان تهران,پت شاپ انلاین ستارخان,,پت شاپ شبانه روزی ستارخان,ادرس پت شاپ در ستارخان,پت شاپ ستارخان تهران,پت شاپ مرزداران ابراهیمی,پت شاپ در مرزداران,پت شاپ محدوده مرزداران,پت شاپ در بلوار مرزداران,پت شاپ های مرزداران

 

5/5 - (2 امتیاز)
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید