پت شاپ آنلاین یاسان پت غرب تهران پت شاب تهران پت شاب پونک

فروشگاه یاسان پت شاپ - پت شاپ آنلاین تهران شماره نماس جهت خرید ۰۹۱۹۵۷۴۱۸۴۱
دلایل ریزش موی سگ و راههای درمان آن به صورت خلاصه

آلرژی یکی از دلایل متداول ریزش موی سگهای خانگیست. برای درمان باید مواد غذایی آلرژی زا از رژیم غذایی حیوان حذف شود. بیماری سندروم کوشینگ یکی دیگر از دلایل ریزش تکه ای موی سگ است که با انجام آزمایش خون و بررسی علائم بالینی توسط دامپزشک، قابل تشخیص است. بیماری جرب از دلایل اصلی ریزش موی سگها و گربه هایی است که در خیابان و طبیعت زندگی می کنند یا در حیاط و باغ هستند. در مان بیماری جرب، تزریق داروی آیورمکتین و شستشوی هفتگی با شامپوی لیندان است. همچنین تحت فشار بودن یک قسمت از بدن حیوان به دلیل اصطکاک با بستر خواب نامناسب میتواند باعث ریزش تکه ای مو در آن ناحیه شود. کمبود ویتامین و مواد معدنی نیز یکی از دلایل ریزش موی عمومی در سگهای خانگیست که با تامین ویتامینها توسط مکملهای خوراکی و تزریقی بهبود می یابد. ولی با این وجود نژادهایی هستند که بدون داشتن هیچگونه بیماری یا کمبود ویتامین، همچنان ریزش موی شدیدی دارند که برای آن نژاد طبیعیست. در این صورت هیچ راهی جز پاک کردن مو از سطوح و کوتاه نگه داشتن موی حیوان (درصورتی که باعث سرماخوردن حیوان نشود) وجود ندارد.

 

علتهای مهم ریزش موی سگ چیست

غیر از ریزش تکه ای موی سگ، وقتی سگ شما ریزش موی شدید دارد و در بستر خواب، روی مبل یا روی لباسهای شما همواره پوشیده از یک لایه موی سگ است، میتواند به یکی از دلایل زیر باشد.

آیا طاسی مقطعی موی سگ ژنتیکیه ؟

ریز موی سگ به دلیل ژنتیک یا نژاد سگ

اگر ریزش موی سگ شما مربوط به نژاد سگ شما باشد احتمالاً کار زیادی برای رفع آن نمیتوانید انجام دهید. برخی از سگها مانند ژرمن شپهرد، مستعد ریزش موی شدید هستند و برعکس برخی از نژادها مانند پودل و مالتیز ریزش موی بسیار کمی دارند و برای افراد مستعد آلرژی بسیار مناسب هستند. با این حال میتوانید با کوتاه نگه داشتن موی سگ و تامین ویتامینهای مورد نیاز او، ریزش مو را کمتر کنید.

ریزش مو در سگ ها به دلیل کمبود ویتامین یا مواد معدنی

یکی از دلایل ریزش موی سگ کمبود ویتامینها و مواد معدنیست که در ادامه به شرح آن می پردازی

جلوگیری از ریزش موی سگ ها با قرص ضد ریزش موی سگ

درصورتیکه دلیل ریزش موی سگ شما ناشی از کمبود ویتامینها و مواد معدنی باشد، میتوان آن را با استفاده از قرصهای تقویتی برای سگ یا آمپولهای تقویتی مکمل که به قرص ضد ریزش موی سگ و آمپول ضد ریزش موی سگ شناخته می شوند، تا حد زیادی درمان نمود.

ریزش مو در سگ ها به دلیل کمبود ویتامین یا مواد معدنی

کمبود چه ویتامینی باعث ریزش موی سگ می شود؟

علائم تغذیه نامناسب در سگ بوی بد دهان، بوی بدن، شوره، موی مات و غیر براق. ریزش بیش از حد مو، نفخ شکم و حرکات روده نامنظم یا غیرعادی است. غذای سگ نیز باید مانند غذای انسان از تعادل صحیح متناسب با نیاز بدن حیوان برخوردار باشد. در غیر این صورت حیوان دچار کمبود مواد معدنی و ویتامین ها خواهد شد که یکی از عوارض آن می تواند ریزش مو باشد. بدیهیست که کمبود ویتامین در سگ،  علاوه بر ریزش مو در سلامتی سایر ارگانها و نیز خلق و خوی حیوان موثر باشد.

کمبود چه ویتامینی باعث ریزش موی سگ می شود؟

تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین D می تواند منجر به ریزش مو شود. یکی از نقش های ویتامین D تحریک فولیکول های موی جدید و قدیمی است. وقتی ویتامین D کافی در بدن سگ وجود نداشته باشد، رشد موهای جدید می تواند متوقف شود.

آیا کمبود آهن باعث ریزش مو در سگ می شود؟

کم خونی ناشی از فقر آهن وضعیتی است که زمانی رخ می دهد که سگ آهن کافی در بدن خود نداشته باشد یا بدن او نتواند به درستی از آهن استفاده کند. ریزش مو میتواند ناشی از کمبود و فقر آهن در بدن سگ باشد..

آیا روی به کاهش ریزش مو حیوان کمک می کند؟

روی نقش مهمی در رشد و ترمیم بافت مو دارد. همچنین به عملکرد صحیح غدد چربی اطراف فولیکول ها کمک می کند. ریزش مو یکی از علائم رایج کمبود روی است. مطالعات نشان می دهد که رفع کمبود روی با مکمل ممکن است ریزش موی ناشی از کمبود را کاهش دهد .

آیا کمبود روی باعث ریزش مو در سگ می شود؟

کمبود روی باعث ریزش مو، زخم‌های پوستی و ترک‌خوردگی پوست، به‌ویژه روی مفاصل و پدهای پا می‌شود. علائم کمبود مواد معدنی پیشنهادی با پوست به سرعت با تنظیم و تعادل در رژیم غذایی برطرف می شود.

علائم کمبود بیوتین در سگ چیست؟

علائم کمبود بیوتین در سگ چیست؟

علائم کمبود بیوتین در سگ ها عبارتند از: آلوپسی (ریزش مو) اسهال، انرژی کم، کاهش اشتها، کاهش سرعت رشد توله سگ ها، ضایعات پوستی و …

نقش ویتامین B12 در سلامت سگ 

ویتامین B12 با ویژگی های مغذی خود، و با تاثیر مستقیم بر سیستم عصبی، رشد سلولی، سنتز پروتئین، متابولیسم چربی و کربوهیدرات، و تشکیل گلبول های قرمز خون نقش مهمی در سلامت کلی سگ ایفا می کند.

چه غذاهایی به تامین ویتامین بدن سگ کمک می کند؟

تخم مرغ پخته، قلم گوسفند و گاو، سبزیجات و میوه های مجاز برای سگها از جمله منابع تامین ویتامین و مواد معدنی لازم برای سگ شماست. البته  میدانیم که هر ماده غذایی مفید هم اگر بیش از اندازه استفاده شود، میتواند باعث آسیب به سلامتی حیوان گردد.

راههای درمان ریزش موی سگ

باتوجه به مطالب عنوان شده، درصورتیکه ریزش موی سگ شما دراثر کمبود ویتامین ها و مواد معدنی باشد، استفاده از قرص ها و آمپول ضد ریزش مو برای سگ که دامپزشک شما توصیه می کند، میتواند مفید باشد.

راه های درمان ریزش موی سگ | پت لینک

مکملهای ضد ریزش موی سگ در انواع مختلفی در بازار عرضه می شوند. از انواع این مکملها می توان به آمپولهای مکمل تقویتی سگ، قرصهای مکمل با استفاده روزانه، قطره مولتی ویتامین سگ و همینطور مکمل خمیری ضد ریزش موی سگ اشاره کرد که مقدار استفاده از آن را دامپزشک باتوجه به وزن سگ شما مشخص میکند. همینطور برخی از انواع غذای خشک سگ، برای کمک به رشد و کیفیت مو، فرمول بندی شده اند.

ولی درصورتیکه ریزش موی سگ ناشی از بیماریهای دیگری باشد، بایستی درمانهای متناسب با آن بیماری انجام شود.

درنظر داشته باشید که این مطالب تنها برای آشنایی و آگاهی عمومی شما تهیه و تنظیم شده و به هیچ عنوان نباید سرخود تصمیم به استفاده از دارو برای سگ خود بگیرید. برای این منظور حتما با دامپزشک مورد اطمینان خود مشورت کنید.

          

ریزش موی هورمونی سگ ها 

  • تغییرات هورمونی (هورمونهای جنسی، هورمون تیرویید و ..) میتواند باعث ریزش مو در سگ باشد.
  • نشانه هایی ریزش موی سگ به دلیل تغییرات هورمونی عبارتند از
  • ریزش مو در ناحیه خاصی از بدن یا سرتاسر
  • نازک شدن مو که ممکن است به ظاهر و احساس یک کت توله سگ منجر شود
  • پوست نازک
  • پوست چرب
  • پوست خشک که می تواند انعطاف پذیری خود را از دست بدهد
  • پوسته پوسته شدن، مثلاً روی لبه های گوش
  • شوره سر خشک یا چرب
  • تیره شدن پوست و …

برای تشخیص ریزش مو در اثر تغییرات هورمونی، نیاز به انجام آزمایش خون و معاینه دامپزشک می باشد. .ممکن است برای درمان سگ شما داروی تیروئید یا عقیم سازی تجویز شود.

 

آمپول ضد ریزش موی سگ چیست ؟

همانطور که در بالا گفته شد ما آمپول های مخصوص ضد ریزش موی سگ نداریم اما آمپول های تقویی وجود داره و درصورتی که ریشه ریزش موی سگ دلبند شما از کمبود مواد معدنی باشد میتوانید با استفاده از این آمپول ها به کاهش ریزش موی سگ خود کمک شایانی کنید

کلینیک دامپزشکی

Rate this post