پت شاپ آنلاین یاسان پت غرب تهران پت شاب تهران پت شاب پونک

فروشگاه یاسان پت شاپ - پت شاپ آنلاین تهران شماره نماس جهت خرید ۰۹۱۹۵۷۴۱۸۴۱
علت بیماری جرب سگ چیست و چگونه درمان می شود؟

علت بیماری جرب سگ چیست و چگونه درمان می شود؟

 

سگ ها در هر کجای دنیا ممکن است به انگل مسری، جرب سارکوپتیک آلوده شوند. این بیماری توسط کنه‌ها به سگ منتقل می‌گردد، این کنه‌ها با قرار گرفتن در منافذ پوست سگ‌ها، باعث ایجاد خارش شدید، التهاب و حتی ریزش مو در آنها می‌شوند، که در صورت عدم درمان می‌تواند باعث گسترش کنه در سطح پوست و بروز زخم شود. از مهم‌ترین عواملی که در بیماری جرب (گال) سگ نقش دارند می‌توان به سیستم ایمنی ضعیف حیوانات و همچنین عدم توجه به مسائل بهداشتی اشاره کرد، که در این حالت، با افزایش تعداد کنه‌های میکروسکوپی علائم شدیدی از بیماری گال مشاهده می‌شود. در صورتی که سگ شما از سلامت کامل برخوردار باشد بیماری گال سگ، نیازی به درمان نخواهد داشت و سیستم ایمنی سگ‌تان قادر با مقابله با بیماری خواهد بود. در ادامه به بررسی علائم و نحوه درمان بیماری جرب (گال) سگ می‌پردازیم:

 

علائم شایع جرب در سگ ها

علائم جرب، معمولاً با خارش ناگهانی و شدید شروع می‌شود. در صورتی که متوجه شدید که حیوان خانگی شما دوره‌هایی از خارش و ریزش مو را تجربه می‌کند، باید فوراً به دامپزشک مراجعه کنید. جرب سارکوپتیک ممکن است به دیگر حیوانات و حتی انسان‌ها منتقل شود. بنابراین توصیه می‌شود با مشاهده علائمی که در ادامه به آن اشاره می‌شود با دور نگه داشتن سگ‌تان از سایر حیوانات و جدا کردن وسایل مورد استفاده‌اش، از مبتلا شدن آنها به بیماری جرب (گال) جلوگیری کنید.

  • خارش شدید
  • قرمزی پوست
  • التهاب پوستی
  • ریزش مو تکه‌ای
  • زخم های پوستی
  • بوی نامطبوع زخم‌ها
  • ضخیم شدن پوست
  • بروز زخم های باکتریایی
  • گسترش زخم در بدن
  • کاهش اشتها

مراحل رشد کنه سارکوپتیک در بدن سگ‌ها

چرخه حیات کنه سارکوپتیک، معمولا  بیشتر از 21 روز طول نمی‌کشد. این کنه‌ها به سرعت در پوست حیوانات نفوذ کرده و به مدت 3 هفته شروع به تخم‌گذاری می‌کنند و این تخم ها در عرض 5 روز از تخم خارج شده و در تمام بدن سگ‌ها گسترش پیدا کرده و باعث ناراحتی پوستی در آن‌ها می‌شوند. لازم به ذکر است که معمولا این بیماری در سگ‌هایی که پا به سن گذاشته‌اند و یا در سگ ‌هایی که به صورت مادرزادی از ایمنی بدنی ضعیفی برخوردار هستند، شایع است.

توصیه‌های بهداشتی در صورت بروز بیماری گال سگ

جرب (گال) معمولا از طریق تماس با سگ های آلوده و یا استفاده از وسایل مورد استفاده آنها منتقل می‌شود. تشدید شدن علائم بیماری جرب به تعداد کنه‌های میکروسکوپی موجود در سطح پوست حیوان خانگی شما بستگی دارد. در صورتی که علائمی از بیماری جرب (گال) را در سگ خود مشاهده کردید، لازم است با هماهنگی قبلی به کلینیک دامپزشکی مراجعه کرده و تا زمان مراجعه کادر پزشکی جهت معاینه، سگ‌تان  را از سایر حیواناتی که در کلینیک حضور دارند جدا کنید، زیرا ممکن است ‌سگ‌تان در اثر برخورد با حیوانات دیگر، این بیماری را به آنها نیز منتقل کند.

راه‌های تشخیص بیماری جرب سگ

راه‌های متعددی برای تشخیص بیماری جرب (گال) سگ وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نمونه گیری از مدفوع سگ، آزمایش خون و آزمایش حساسیت پوستی اشاره کرد. که از این طریق می‌توان به علل خارش پوست و ریزش مو پی برد. همچنین می‌توان با ایجاد خراش عمیق پوستی و مشاهده آن زیر میکروسکوپ تشخیص قطعی از ابتلا به بیماری جرب سگ، داده شود. لازم است خراش به اندازه کافی عمیق انجام شود تا به خوبی کنه ها زیر میکروسکوپ قابل مشاهد شوند. اکثرا  کنه ها وضوح قابل مشاهده هستند. اما، ممکن است در برخی مواقع کنه ها دیده نشوند، که با این روش به خوبی قابل تشخیص خواهند بود. در صورتی که سگ‌ شما نسب به ماده‌ای آلرژی داشته‌باشد ممکن است علائم مربوط به خارش و قرمزی پوست ناشی از حساسیت باشد و احتمال ابتلای آن به بیماری جرب رد می‌شود.

 

روش‌های درمان خانگی بیماری جرب (گال) در سگ‌ها

با توجه به اینکه بیماری جرب سارکوپتیک در میان حیوانات و به‌ خصوص در سگ ها بسیار مسری است. لازم هرچه سریعتر اقدامات درمانی را زیر نظر دامپزشک شروع کرد تا علاوه بر بهبودی کامل سگ‌تان، از انتقال این بیماری به سایر موجودات جلوگیری شود. از آنجایی که ریشه‌کن کردن کنه‎ ها دشوار است، لازم است چندین مرتبه در هفته روش‌های درمانی توصیه شده، انجام شود تا بهبودی سریع حاصل گردد. روش‌های درمانی خوراکی و تزریقی نیز با تجویز دامپزشک جهت کنترل عفونت پوستی و از بین بردن بیماری جرب (گال) نیز می‌تواند منجر در تسریع روند بهبودی این بیماری گردد. احتمال دارد از بین رفتن کامل کنه سارکوپتیک از سطح پوست حیوان خانگی شما تا شش هفته طول بکشد. در صورتی که سگ شما در مراحل اولیه این بیماری قرار داشته باشد می‌توان از روش‌های موثر خانگی جهت کنترل بیماری جرب سگ‌ها مورد استفاده قرار گیرد، که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از شامپوهای بنزوئیل پراکسید

با توجه به اینکه کنه سارکوپتیک با نفوذ در سطح پوست گسترش پیدا می‌کند، شامپوهای حاوی بنزوئیل پراکسید می‌تواند به خوبی پوست را از کنه‌ها پاکسازی کند و از گسترش آن در سطح پوست جلوگیری نماید.

  • شستشو با آب و صابون
نژاد سگ بیچون فریز | معرفی سگ های آپارتمانی
مطالعه

اثر قلیایی صابون، می‌تواند کمک بسیاری جهت از بین بردن کنه سارکوپتیک داشته‌باشد. شستشوی عمیق سطح پوست سگ با استفاده از آب و صابون می‌تو‌اند منجر به از بین رفتن کنه‌ها و انگل‌های پوستی شود.

  • استفاده از هیدروژن پراکسید

ترکیب آب و اکسیژن نیز می‌تواند به عنوان یک میکروب‌کش عمل کرده و کنه‌ها را از بین ببرد. شما می‌توانید با تهیه هیدروژن پراکسید و آغشته کردن آن به یک پارچه و مالش آن به سطح پوست حیوان خانگی خود، آن را از شر این بیماری پوستی نجات دهید.

  • سرکه سیب

با توجه به اینکه سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد، می‌تواند به عنوان یک باکتری‌کش جهت از بین بردن کنه سارکوپتیک موثر باشد. سرکه سیب را می‌توان هم به صورت خوراکی و هم از طریق یک پارچه آغشته به سرکه سیب به صورت موضعی نیز استفاده کرد.

  • ژل آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا به دلیل دارا بودن خاصیت ضدالتهابی می‌تواند جهت کاهش خارش و قرمزی پوست و همچنین پاکسازی از هر گونه انگل و کنه بر روی پوست مورد استفاده قرار گیرد.

  • روغن چریش

روغن چریش به دلیل خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی می‌تواند به عنوان یک روش درمانی موثر جهت از بین بردن کنه سارکوپتیک عمل کند.

  • عسل

با توجه به اثر ضد التهابی عسل و خاصیت چسبندگی آن در سطح پوست، به عنوان یکی از اقدامات درمانی جهت از بین بردن کنه سارکوپتیک در سگ‌ها توصیه شده است. برای تسریع در بهبودی بیماری جرب می‌توانید با آغشته کردن سطح پوست سگ‌تان به عسل و شستشوی آن با آب و صابون، کمک بسیاری به کاهش خارش و التهاب پوستی و همچنین از بین بردن کنه‌ها کنید.

  • ذرات نقره کلوئیدی

ذرات نقره کلوئیدی با توجه به خاصیت ضد میکروبی و همچنین خاصیت ضدعفونی کنندگی بسیار قوی جهت از بین بردن عفونت و همچنین مقابله با کنه سارکوپتیک می‌تواند موثر واقع شود.

  • لیمو

لیمو به دلیل دارا بودن خاصیت اسیدی، ضد التهابی و ضد میکروبی جهت از بین بردن عفونت پوستی و پاکسازی کنه‌ها و همچنین بهبود علائم خارش و قرمزی موثر است.

روش‌های جلوگیری از ابتلا سگ‌ها به بیماری جرب

جرب یکی از بیماری های رایج در سگ ها است بسیار آزار دهنده است که برای سگ بسیار سخت است و مدام در حال خارش خود است.به همین دلیل علاوه بر تامین غذای سگ مناسب، باید به بهداشت آن نیز توجه داشت باشید. از جمله روش های جلوگیری از ابتلا به بیماری جرب می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مصرف مکمل‌های تقویتی

توجه به رژیم غذایی سگ‌تان و تاثیری که تغذیه در تقویت سیستم ایمنی حیوان خانگی شما دارد از عوامل موثر در پیشگیری از ابتلا به بیماری جرب می‌باشد. لازم است شما تحت نظر یک دامپزشک متخصص، دوزهای مشخصی از انواع ویتامین‌های B,C,E,A را در رژیم غذایی سگ‌تان قرار دهید. شما می‌توانید انواع مکمل‌ها و مواد مغذی را جهت تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از بیماری جرب را از پت شاپ تام و جری تهیه کنید.

  • مصرف مواد حاوی پروبیوتیک

با توجه به تاثیری که مواد حاوی پروبیوتیک تاثیر به‌سزایی در سلامت روده و دستگاه گوارشی دارد و می‌تواند نقش مهمی در سلامت جسمانی حیوان خانگی شما ایفا کند، توصیه می‌شود در رژیم غذایی سگ‌تان از مواد حاوی پروبیوتیک استفاده کنید. پت شاپ تام و جری با ارائه مواد مغذی حاوی پروبیوتیک تلاش کرده تا شما هر آنچه که جهت تقویت سیستم ایمنی سگ‌تان نیاز دارید به راحتی تهیه کنید.

  • توجه به نظافت و بهداشت

جهت جلوگیری از ابتلای سگ‌تان به بیماری جرب (گال) لازم است با شست‌و‌شوی مرتب لوازم مصرفی و تمیز کردن محل زندگی سگ‌تان او را از شر کنه سارکوپتیک دور نگه دارید. همچنین استحمام منظم و کوتاه کردن و برس کشیدن موهای سگتان می‌تواند ضمن پاکسازی سطح پوست از میکروب‌ها از لانه گزینی کنه‌ها نیز جلوگیری نماید.

  • جلوگیری از تماس با حیوانات آلوده

در صورتی که مورد مشکوکی از علائم بیماری جرب (گال) در حیوانات مجاور محل زندگی خود مشاهده کردید، لازم است سگ خود را از تماس با آنها دور نگه دارید.

پت شاپ آنلاینyasan

yasan pet shop

پت شاپ آنلاین یاسان پت

پت شاپ آنلاین یاسان پت عرضه کننده انواع محصولات حیوانات خانگی با سابقه درخشان در عرضه تمام محصولات(اعم از غذای سگ و گربه،ابزیان،خزندگان،جوندگان و پرندگان) به صورت جزئی و عمده
با رویکرد عرضه باکیفیت ترین محصولات خارجی مثل رفلکس،رویال کنین،نوتری پت،ساویک و‌…
و محصولات شرکتی داخلی مفید و پرسا و…
باقیمت های مصوب اتحادیه و واردکنندگان
دفتر مرکزی یاسان پت در تهران(پت شاپ غرب تهران) و بوکان میباشد
و امکان ارسال فوری پت شاپ برای تهران و سایر استان ها محیا است.
همچنین چند دکتر دامپزشک(مدیران یاسان پت) به صورت تمام وقت علاوه بر انتخاب و تأیید محصولات
مشاوره رایگان قبل و بعداز خرید محصولات به شما علاقه مندان ارائه میشود.

همچنین ۵ درصد تخفیف بر روی تمام محصولات به افردای که کارت حامی و فعالان محیط زیست و دانشجویان دامپزشکی و دامپزشکان داده میشود.

کلمات کیلیدی:

خرید غذای سگ ,,غذای خشک گربه ,, غذا خشک گربه, غذا خشک سگ رفلکس, غذا خشک سگ ,پت شاپ  ,پت شاپ آنلاین غرب تهران,   پت شاپ آنلاین سگ ,پت شاپ آنلاین گربه, پت شاپ ارسال فوری ,پت شاپ آنلاین شبانه روزی  ,پت شاپ شبانه روزی ,پت شاپ آنلاین کرج  ,  پت شاپ آنلاین بوکان  ,  پت شاپ آنلاین کردستان,  خرید پت شاپ آنلاین , کانال تلگرام پت شاپ آنلاین , همستر, غذا ماهی , غذا جونده, ظرف خاک گربه ارزان ,پت شاپ ارزان تهران  ,غذا ارزان سگ, غذا ارزان گربه , غذا ارزان پرنده , قیمت غذا سگ ,قیمت غذا گربه ,قیمت غذا مرغ مینا،عروس هلندی، طوطی, پت شاپ خزنده  ,پت شاپ پرنده, سگ خانگی درمان شدید اسهال توله سگ ,پت شاپ سفارش انلاین , فروش پت شاپ آنلاین,  پت شاپ آنلاین, خوکچه هندی, خرید لوازم حیوانات خانگی  ,پت شاپ آنلاین حیوانات خانگی  ,پت شاپ آنلاین خرگوش ,پت شاپ آنلاین پونک, بهترین پت شاپ آنلاین تهران, بهترین پت شاپ آنلاین غرب تهران , پت شاپ آنلاین اینستا گرام  پ,ت شاپ آنلاین ارزان ,غذای رویال کنین,پت شاپ ,ادرس پت شاپ(گوگل مپ محلی شماره پت شاپ تهران پت شاپ منطقه۵ تهران,غذا سگ هاسکی
غذا سگ ژرمن,,غذا سگ پامرانین,,غذا سگ شیتزو,,غذا سگ دیجی کالا,,غذا سگ چیست,,,سگ توله,,غذا سگ سرابی,,غذای خشک سگ adi,,غذا نخوردن سگ,,غذای سگ,,غذا سگ/غذا خشک سگ/تشویقی سگ/مکمل سگ/پروبیوتیک سگ/قرص پروبیوتیک سگ/پرزگیر سگ/پرزگیر گربه/پد بهداشتی سگ/پدبهداشتی گربه/خمیردندان سگ/خمیردندان گربه/مسواک گربه/مسواک سگ/شامپو سگ/شامپو گربه/ناخن گیر سگ/ناخن گیر گربه/اسپری استاپر سگ/اسپری ارامبخش سگ/اسپری زخم سگ/اسپری کنه سگ/ظرف غذا سگ/ظرف غذا گربه/قلاده سگ/قلاده اموزشی سگ/قلاده کمری سگ/قلاده کتفی سگ/قلاده3متری سگ/قلاده5 متری سگ/بند قلاده سگ/قلاده لباسی سگ/لباس سگ/باکس حمل سگ/کیف حمل سگ/پارک سگ/اسباب بازی سگ/جای خواب سگ/تخت سگ/تشک سگ/زیرانداز سگ/دامپزشکی/دامپزشکی انلاین/پت شاپ/پت شاپ انلاین/پت شاپ بوکان/غذا گربه/غذا خشک گربه/تشویقی گربه/پوچ گربه/سوپ گربه/تشویقی مدادی گربه/کنسرو گربه/مکمل غذایی گربه/برس سگ/برس گربه/قلاده گربه/قلاده گردنی گربه/قلاده کمری گربه/خاک گربه/ظرف خاک گربه/بتکس حمل گربه/پارک گربه/جای خواب گربه/اسباب بازی گربه/اسپری استاپر گربه/اسپری فرومون گربه/عطر سگ/عطر گربه/پوشاک پرنده/کروات پرنده/قفس پرنده/تاب پرنده/اسباب بازی پرنده/قطره تعلیم ادرار سگ/شیشه شیر سگ/شیشه شیر گربه/شانه سگ/شانه گربه/غذا جونده/غذا همستر/غذا خوکچه هندی/غذا خرگوش/غذا سنجاب/غذا موش/پوشال خرگوش/ پوشال همستر/پوشال جونده/ابخوری پرنده/غذا مینا/غذا طوطی/غذاعروس هلندی/غذا کاسکو/سنگ کلسیم جونده/سنگ کلسیم همستر/سنگ کلسیم خرگوش/سنگ کلسیم خوکچه هندی/سنگ کلسیم پرنده/پت شاپ سعادت اباد,پت شاپ در سعادت اباد, پت شاپ دکتر والی سعادت اباد,پت شاپ سعادت اباد میدان کاج,پت شاپ سعادت آباد,پت شاپ سعادت آباد تلفن,پت شاپ در سعادت آباد,پت شاپ های سعادت اباد,پت شاپ تهران سعادت اباد , پت شاپ شهرک غرب,پت شاپ شهرک غرب,پت شاپ در شهرک غرب,پت شاپ های شهرک غرب,پت شاپ محدوده شهرک غرب,پت شاپ ژیوان,پت شاپ ایران زمین شهرک غرب,پت شاپ سعادت اباد،پت شاپ پرواز،پت شاپ کوی فراز،پت شاپ اسمان،پت شاپ پاک نژاد،پت شاپ سرو غربی،پت شاپ سرو شرقی،پت شاپ فرحزادی،پت شاپ بلوار فرهنگ‌،پت شاپ دریا،پت شاپ درختی،پت شاپ دادمان،پت شاپ مدیریت،پت شاپ خوردین،پت شاپ شهرک غرب،پت شاپ ایوانک،پت شاپ زرافشان،پت شاپ ایران زمین،پت شاپ گیشا،پت شاپ مرزداران،پت شاپ شهرک ازمایش،پت شاپ جلال ال احمد،پت شاپ تهران ویلا،پت شاپ شهرارا،پت شاپ پاتریس،پت شاپ ستارخان، پت شاپ صادقیه،پت شاپ طرشت
پت شاپ صادقیه,پت شاپ در صادقیه تهران,پت شاپ در صادقیه,پت شاپ محدوده صادقیه,پت شاپ کامران صادقیه,پت شاپ در فلکه دوم صادقیه,پت شاپ میدان صادقیه,پت شاپ سمت صادقیه,پت شاپ صادقیه تهران, پت شاپ در ستارخان تهران,پت شاپ انلاین ستارخان,,پت شاپ شبانه روزی ستارخان,ادرس پت شاپ در ستارخان,پت شاپ ستارخان تهران,پت شاپ مرزداران ابراهیمی,پت شاپ در مرزداران,پت شاپ محدوده مرزداران,پت شاپ در بلوار مرزداران,پت شاپ های مرزداران

 

5/5 - (2 امتیاز)
4.7/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید